۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
 عربستان سعودی با کاهش تولید به دنبال افزایش قیمت نفت است
فایننشال تایمز:

عربستان سعودی با کاهش تولید به دنبال افزایش قیمت نفت است

عربستان سعودی قصد دارد تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

به گزارش بازار، بر اساس آنچه که پس از نشست روز یکشنبه گروه تولیدکنندگان «اوپک پلاس» در وین اعلام کرد، عربستان سعودی قصد دارد تولید نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد تا از قیمت‌ حمایت کند.

به گزارش فایننشال تایمز، وزیر انرژی، عبدالعزیز بن سلمان، این گام را به عنوان بخشی از توافقی برداشت که به موجب آن از سال آینده سهام بسیاری از اعضای ضعیف‌تر کاهش می‌یابد.

وزیر نفت گفت که کاهش یک میلیون بشکه‌ای در روز ابتدا در ماه جولای انجام می‌شود، اما می‌تواند تمدید شود.

این امر تولید عربستان را به ۹ میلیون بشکه در روز در ماه جولای کاهش می‌دهد و علاوه بر کاهش داوطلبانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در روز است که عربستان سعودی آن را در آوریل یعنی زمانی که تولید آن حدود ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز بود، اعلام کرد.

بر اساس برآوردهای صندوق بین‌المللی پول، ریاض برای متعادل کردن بودجه و تامین مالی برخی «مگاپروژه‌ها» به قیمت نفت بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه نیاز دارد.

به نوشته این روزنامه، اهداف تولید جمعی گروه «اوپک +» به ۴۰.۵ میلیون بشکه در روز برای سال ۲۰۲۴ تعدیل شد که کاهش داوطلبانه اعلام شده در آوریل در سطح گروه را رسمی و تمدید کرد.

قابل ذکر است که کاخ سفید در واکنش به تصمیم عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت، خاطرنشان کرد که تمرکز مقامات آمریکایی بر قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی است.

اوپک پلاس که شامل کشورهای کلیدی اوپک مانند عربستان سعودی و همچنین اعضای غیراوپک به رهبری روسیه است، تولید نفت خام خود را در طول سال ۲۰۲۴ به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز نسبت به سطح اکتبر ۲۰۲۲ کاهش داده است.

تصمیم گروه «اوپک +» برای کاهش تولید نفت، بار دیگر مؤید شکست فشارهای آمریکا بر کشورهای تولیدکننده به‌ویژه عربستان سعودی است تا آن‌ها را از تفاهم برای دستیابی به منافع کشورهای تولیدکننده منصرف کند.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha