۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
عقب نشینی قیمت نفت علیرغم کاهش تولید عربستان| دلیل ریزش قیمت چیست؟
آخرین تحولات بازار نفت؛

عقب نشینی قیمت نفت علیرغم کاهش تولید عربستان| دلیل ریزش قیمت چیست؟

قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از شوک وارد آمده به بازار، روز سه شنبه بار دیگر نزولی شده و از مسیر صعودی خود باز ایستاد.

به گزارش بازار؛ قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از شوک وارد آمده به بازار، روز سه شنبه بار دیگر نزولی شده و از مسیر صعودی خود باز ایستاد.

قیمت نفت که روز دوشنبه و در پس اعلام رسمی تصمیم عربستان سعودی مبنی بر کاهش تولید نفت به شکلی هیجانی افزایش پیدا کرده بود، روز سه شنبه بار دیگر با ریزشی اندک مواجه شد.

بر اساس آخرین قیمت های درج شده روی تابلوی بورس های جهانی در روز سه شبنه، هر بشکه نفت خام برنت با ۵۱ سنت ریزش به ۷۶.۲۰ دلار و هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با ۵۴ سنت ریزش به ۷۱.۶۱ دلار در هر بشکه رسید.

این در حالیست که نفت برنت با افزایش ۲.۶۰ دلاری خود در روز دوشنبه پس از نفت وست تگزاس بیشترین سود را قسمت سرمایه گذاران خود کرده بود. افزایش قیمت نفت در پی اعلام تصمیم عربستان سعودی برای کاهش تولید ۱ میلیون بشکه ای خود رقم خود که با اینحال، این افزایش قیمت تداوم نیافت.

به گفته هلدینگ بزرگ CMC، بازار نفت همچنان در وضعیتی خرسی به سر برده و بسیاری از اقتصادهای بزرگ و کشورهای صنعتی جهان مانند آلمان وارد مرحله ای خطرناک از رکود شده اند؛ موضوعی که نهایتا منجر به کاهش تقاضای نفتی در بازارهای جهانی و در نتیجه، ریزش بیشتر قیمت ها خواهد شد.

در حقیقت، دلیل اصلی عقب نشینی قیمت نفت در روز سه شنبه نیز همین کاهش تقاضا در سطح جهانی بوده که همچنان مانع اصلی افزایش قیمت در بازارهای جهانی به حساب می آِید.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha