۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
نرم افزار واسط سامانه مودیان

نرم افزار واسط سامانه مودیان

طبق قانون فراخوان ۵ مرحله ای کلیه شرکتها و اشخاص حقیقی فعال اقتصادی ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان می باشند.

به گزارش بازار، با تصویب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کلیه شرکت ها ملزم به ارسال صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان گردیدند، ولی متاسفانه سازمان امور مالیاتی راهکاری در این خصوص برای مودیان بوجود نیاورد که شرکت ها مجبور به ارسال فاکتور از طریق شرکت معتمد یا نرم افزار حسابداری که قابلیت ارسال فاکتور به سامانه را داشته باشد گردیند، این موضوع شدیدا برای شرکت ها مشکل ساز بود که صدای نارضایتی  فعالان اقتصادی حقوقی را دراورد، بطوری که برخی شرکت ها تصمیم به انجام تکالیف خود طبق روال گذشته ( گزارشات فصلی )  گرفتند ، اما عدم انجام تکالیف در سامانه مودیان جریمه ۱۰ درصدی که غیر قابل بخشودگی می باشد برای این شرکت ها به همراه داشت که شدیدا تراز مالی شرکت هارا میتوانست بر هم بریزد، از این رو استارت آپ های فعال با راه اندازی نرم افزار واسط سامانه مودیان توانستند این مشکل را برطرف نمایند که در ادامه به جزئیات  آن نیز میپردازیم.

چرا ارسال فاکتور در سامانه مودیان الزامی گردید؟ و دلیل اهمیت این موضوع چیست؟

دلیل اینکه سازمان امور مالیاتی اهمیت زیادی در خصوص الزام ارسال فاکتور در سامانه مودیان قائل گردیده است این می باشد که جلو فاکتور های صوری و شرکت های کاغذی که باعث ایجاد اعتبار ارزش افزوده واهی میگردد گرفته شود، در واقع شرکت هایی که فاکتور خرید رسمی نمیتوانند تهیه نمایند با شرکت های صوری که امکان ارائه فاکتور رسمی بصورت یک و دور را دارند تبادل معامله صوری مینمایند از این رو مبلغ بدهی ارزش افزوده شرکت ها کاهش پیدا میکند و در نتیجه مبلغ کمی پرداخت میگردد، سازمان امور مالیاتی با ارائه راهکار سامانه مودیان قدمی بزرگی در راستای جلوگیری از این مورد معاملات فرار مالیاتی را اتخاذ نموده است.

چه اشخاصی الزام به ثبت نام در سامانه مودیان می باشند؟

طبق قانون فراخوان ۵ مرحله ای کلیه شرکتها و اشخاص حقیقی فعال اقتصادی ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان می باشند ولی بصورت مرحله به مرحله الزام انجام تکالیف در سامانه مودیان صورت میپذیرد که سازمان امور مالیاتی طبق بخشنامه مروبطه آن را ابلاغ می نماید. در واقع از ۱ دی ۱۴۰۲ کلیه اشخاص ملزم به ثبت نام در این سامانه می باشند.

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان به چه صورت می باشد؟

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان پیچیدگی زیادی ندارد و کاربران از پنل کاربری خود در سایت my.tax.gov.ir وارد کار پوشه میشود و از قسمت دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی فایل کلید عمومی (public key) را به پرونده خود اضافه مینمایند و شناسه یکتا خود را دریافت مینمایند که شرکت ایلیا حساب بصورت رایگان ثبت نام سامانه مودیان را برای مشتریان نرم افزار واسط سامانه مودیان ایلیا حساب ترتیب اثر مینماید.

محدودیت فروش در سامانه مودیان چیست؟ (وضعیت: عبور از حد مجاز ماده ۶)

طبق قانون جدید ماده ۶ اشخاص مجاز به فروش ۳ برابر مبلغ فصل مشابه در سال قبل می باشند یعنی شرکتی اگر در بهار ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۰ میلیون فروش داشته باشد در فصل بهار ۱۴۰۲ مبلغ ۳۰۰ میلیون مجاز می باشد که فروش داشته باشد و اگر از این مبلغ بیشتر باشد ارور قرمز رنگ عبور از حد مجاز ماده ۶ فعال میگردد. ناگفته نماند که این مورد خیلی دقیق محاسبه نگردیده و اشخاصی که از چنین وضعیتی عبور نکرده اند نیز ارور عبور از حد مجاز در کارپوشه آنها فعال می باشد.

نحوه اتصال نرم افزار واسط به کارپوشه سامانه مودیان به چه صورت می باشد؟

کاربران پس از ثبت نام و نرم افزار واسط فایل های کلید عمومی و کلید خصوصی و csr ساخته شده را همراه کد شناسه یکتا و اطلاعات شناسایی شرکت را در قسمت فروشنده وارد مینمایند ، که با انجام این عملیات نرم افزار واسط به کارپوشه سامانه مودیان متصل میگردد.

مدت زمان ثبت نام و اتصال نرم افزار واسط به سامانه مودیان چقدر می باشد؟

صفر تا صد انجام ثبت نام و سینک سازی نرم افزار واسط سامانه مودیان ایلیا حساب به کار پوشه اشخاص توسط کارشناسان ایلیا حساب در مدت زمان ۱ ساعت صورت میپذیرد. و تیم پشتیبانی نرم افزار واسط سامانه مودیان تا مرحه ارسال فاکتور و دریافت شماره مالیاتی را انجام میدهد، سپس به مدت یک سال پشتیبانی در خدمت مودیان می باشد.

مهلت ارسال فاکتور فروش در سامانه مودیان به چه صورت می باشد؟

مهلت ارئه فاکتور در سامانه مودیان یک هفته می باشد یعنی شرکت ها یک هفته پس از صدور فاکتور خود امکان ارسال در سامانه مودیان را خواهد داشت هرچند در دوره گزار فاکتور ها تا یک ماه هم در سامانه مودیان از طریق نرم افزار های واسط ارسال میگردند ولی برخورد ممزین در زمان رسیدگی با چنین صورتحسابهایی در حاله از ابهام میباشد از این رو پیشنهاد میگردد ظرف مدت یک هفته فاکتور ها در سامانه مودیان بارگزاری گردند.

مهلت واکنش خریدار نسب به فاکتور های دریافتی در سامانه مودیان چه مدت می باشد؟

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی شرکتها یک ماه فرصت دارند نسبت به تایید یا عدم تایید صورت حسابهای ارسال در کارتابل خود در سامانه مودیان اقدام نمایند در غیر این صورت فاکتور های دریافتی برای فروشنده به طور خود کار تایید میگردد و برای خریدار اعتبار ارزش افزوده محاسبه نمیگردد.

مشکلات پیش رو شرکت ها در خصوص استفاده از نرم افزار حسابداری و همکاری با شرکتهای معتمد چیست؟

طبق بررسی های صورت گرفته در خصوص استفاده از نرم افزار حسابداری چند مشکل پیش رو شرکت ها قرار میگیرد که اولین مشکل این می باشد که اگر نرم افزار قابلیت ارسال فاکتور به سامانه مودیان را نداشته باشد شرکت ها باید نرم افزار حسابداری خود را عوض کنند که این مورد یکی از سخت ترین عملیات مالی و اداری برای شرکت می باشد که تبعات بسیار سنگینی میتواند برای شرکت همراه داشته باشد، حالا اگر نرم افزار حسابداری قدیمی و یا جدید قابلیت اکس پورت اکسل و یا ایمپورت اکسل را نداشته باشد این مشکلات دوچندان میشود همچنین مورد عدم تشابه کدینگ رو هم باید به موارد قبلی اضافه نمود که قطعا هیچ شرکتی دوست ندارد بخاطر ارسال فاکتور به سامانه مودیان کل نرم افزار حسابداری خود را عوض کند.

مشکل بعدی که وجود دارد همکاری با شرکت های معتمد مالیاتی می باشد که شرکت های برای ارسال فاکتور خود باید دیتا خرید و فروش رو در اخیتار شرکت معتمد بگزارند و همچنین برای هر صورت حساب باید متکی به یک شرکت شخص سوم باشد که این مورد استقلال شرکت و سرعت عملیات شرکت رو از بین می برد.

در کنار مشکلات ذکر شده هزینه به زای هر صورت حساب و قیمت بالا ماژول سامانه مودیان شرکت ها نیز از دیگر مشکلات این نرم افزار ها می باشد. 

از سامانه مودیان ایلیا حساب چه میدانید؟

با توجه به مشکلات ذکر شده، قطعا  خلل نیاز به یک نرم افزاری که ما بین سامانه مودیان و خود مودی قرار بگیرد احساس میشد که نرم افزار سامانه مودیان ایلیا حساب با راه اندازی وب سرویس خود این خلل رو از بین برده اند که روش کار این نرم افزار واسط به این صورت میباشد که مودی فاکتور خود را بصورت دستی یا با اکسل وارد نرم افزار میکند و با زدن یک دکمه فاکتور ها به کارپوشه سامانه مودیان ارسال میگردد و در کسری از ثانیه قابل رویت نیز می باشد.

نرم افزار واسط سامانه مودیان

حدود قیمت نرم افزار سامانه مودیان چقدر می باشد؟

حدود قیمت نرم افزار های سامانه مودیان اغلب بین ۴ تا ۱۰ میلیون تومان میباشند که کاربران براحتی میتوانند آنرا تهیه نمایند و صورت حسابهای خود را به سامانه ارسال نمایند. همچنین کاربران میتوانند با "کد تخفیف: ۳۰۷۷۷ " ده درصد تخفیف خرید دریافت نمایند.

چه تعداد فاکتور میشود در نرم افزار واسط سامانه مودیان ایلیا حساب ارسال نمود؟

در ارسال فاکتور محدودیت وجود ندارد.

چندتا کالا وخدمات میشود در افزونه واسط ایجاد کرد؟

به تعداد نامحدود میتوان کالا و خدمات ایجاد نمود.

با یک اکانت میشود با چندتا شرکت فاکتور ارسال کرد ؟

با یک اکانت میتوان تا تعداد نامحدود فروشنده و خریدار تعریف کرد.

نرم افزار واسط سامانه مودیان

سایر امکانات نرم افزا سامانه مودیان ایلیا حساب:

  1. دسترسی به سوابق فاکتور ها
  2. قابلیت دریافت خروجی اکسل
  3. ارسال فاکتور از نرم افزار حسابداری ثالث
  4. نصب در هاست مشتری
  5. ابطال، اصلاح و برگشت از فروش
  6. تعریف چند فروشند در یک اکانت
  7. دسترسی همیشگی از هر کجا
  8. نصب در دسکتاپ
  9. محیط کاربری ساده و دلنیشن
  10. سرعت بالا در ارسال اطلاعات

نرم افزار واسط سامانه مودیان

از کجا متوجه شویم که فاکتور های ثبت شده در نرم افزار واسط سامانه مودیان ایلیا حساب به کارپوشه ارسال گردیده است؟

فاکتور های ثبت شده در نرم افزار سامانه مودیان پس از ارسال شماره مالیاتی در کنار آن فعال می شود و در کنار آن دکمه استعلام فعال میگردد که کاربران با ثبت دکمه ارسال براحتی میتوانند استعلام وضعیت فاکتور خود را بگیرند.

خرید نرم افزار واسط سامانه مودیان از ایلیا حساب

انتخاب نرم افزار سامانه مودیان یک تصمیم خسته کننده میتواند باشد بخصوص اگر اینکه سخت پسند و دنبال بهترین باشید، با این حال توصیه میکنیم بررسی نرم افزار واسط سامانه مودیان ایلیا حساب خالی از لطف نباشد این نرم افزار سامانه مودیان طوری طراحی شده که کاربران با حداقل دانش به علم اینترنت و کامپیوتر بتوانند از آن استفاده نمایند. برای شروع کار براحتی میتوانید از این قسمت وارد نرم افزار واسط سامانه مودیان شوید و از لینک موجود نسب به خرید نرم افزار اقدام نمایید.

کد خبر: ۲۲۴٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha