۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
نگاهی به وضعیت اشتغال از دریچه گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

نگاهی به وضعیت اشتغال از دریچه گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

استان‌های بوشهر، مرکزی، آذربایجان غربی و هرمزگان بالاترین امتیازهای کسب‌شده در سال ۱۴۰۱ را در زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال در سطح ملی را به دست آورده‌اند

به گزارش بازار، بررسی مرکز رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری ۸ استان پایین‌تر از هشت درصد، ۱۶ استان با کاهش نرخ بیکاری و ۱۹ استان نرخ بیکاری تک‌رقمی داشته‌اند.

مرکز رصد اشتغال وزارت رفاه همچنین اعلام کرد:کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته در استان‌های با سابقه بالای بیکاری مانند لرستان، هرمزگان و کرمانشاه مشهود است.

طبق این گزارش استان‌های سمنان، ایلام، بوشهر، خراسان‌های جنوبی و شمالی و کهگیلویه و بویر احمد شش استان با کمترین نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ بودند. مقایسه تطبیقی عملکرد توسعه و تثبیت اشتغال‌های کشور در سال ۱۴۰۱ و استخراج اطلاعات هم نشان میدهد، ۹ استان بوشهر، مرکزی، هرمزگان، سمنان، البرز، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی به تعهدات خود در زمینه سهم تعیین‌شده در حوزه ایجاد اشتغال دست یافتند.

در زمینه کاهش نرخ بیکاری برمبنای ایجاد و تثبیت شغل نیز پنج استان آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، بوشهر، هرمزگان و البرز از بالاترین نمره نسبت به استان‌های دیگر برخوردار هستند و در حوزه صحت سنجی داده‌های پایگاه اشتغال وزارت رفاه نیز استان‌های مرکزی، بوشهر، هرمزگان بالاترین امتیاز را از نظر صحت اطلاعات ثبت‌شده کسب کرده‌اند.

کد خبر: ۲۲۴٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha