۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
دلایل ادامه ریزش بازار سرمایه چیست؟
در گفتگو با بازار گروه های بورسی بررسی شدند؛

دلایل ادامه ریزش بازار سرمایه چیست؟

ندا کریمی با بیان اینکه کلیت بازار پی به ای بین ۹ تا ۱۰ دارند و با فرض ثابت ماندن دلار و قیمت های جهانی، جذابیت بالایی ندارد، گفت: از این رو فعالان به گروه های جذاب به لحاظ خبری یا بنیادی توجه دارند.

بازار؛ گروه بورس: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار در هفته ای که گذشت، روند نزولی داشت و بیش از ۶۰ هزار واحد کاهش یافت و شاخص هم وزن نیز نزولی بود. شرکت های بزرگ و کوچک هم زمان کاهش قیمت داشتند؛ قیمت های جهانی نیز در این هفته ها ضعیف هستند و با سفر سلطان عمان، قیمت دلار نزولی شد و امیدواری برای بازگشت برجام افزایش یافت.
ندا کریمی با بیان اینکه کلیت بازار پی به ایی بین ۹ تا ۱۰ دارند و در نتیجه با فرض ثابت ماندن دلار و قیمت های جهانی، جذابیت بالایی ندارد، افزود: بنابراین توجه فعالان به گروه های جذاب به لحاظ خبری یا تحولات بنیادی است.
این فعال بازار سرمایه بیان کرد: شرکت هایی تحت تاثیر این موضوع مورد اقبال قرار گرفتند؛ یکی از اصلی ترین گروه ها مجموعه حمل و نقل، عملیات بندری و کشتیرانی شده و انتظار برای ترانزیت روسیه به دریاهای آزاد نیز سبب جذابیت این گروه شده است.

برخی نمادها افزایش نرخ هایی را در هفته های اخیر دریافت کرده یا گزارش های ماهانه خوبی داشته اند و نمادهایی که برنامه تجدید ارزیابی دارند، هم می توانند به دلیل افزایش سرمایه های سنگین با رشد قیمت مواجه شوند

به گفته وی؛ گروه بانکی نیز یکی دیگر از این گروه ها است؛ همچنین انتظار برای گشایش های نقل و انتقال پول می تواند به بهبود این گروه منجر شود. البته در این گروه، شاهد گزارش بسیار خوب برخی بانک ها بودیم؛ عملا شاهد تحول اساسی در نظام بانکی هستیم و انتظار می رود که سال خوبی را در پیش رو داشته باشند.
کریمی در نهایت گفت: سیمانی ها هم مورد اقبال هستند و رشد قیمت خوبی را در بورس کالا شاهد بوده و افزایش تقاضا در نمادهای سیمانی را شاهد بوده ایم.
او افزود: برخی گروه های غذایی و زراعی و دامپروری نیز جذاب هستند و افزایش نرخ هایی را در هفته های اخیر دریافت کرده یا شاهد انتشار گزارش های ماهانه خوبی هستند و نمادهایی که برنامه تجدید ارزیابی دارند، می توانند به دلیل افزایش سرمایه های سنگین با رشد قیمت مواجه شوند.

کد خبر: ۲۲۴٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha