۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
احتمال افزایش سطح تقاضا در بازارهای سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال افزایش سطح تقاضا در بازارهای سهام

فردا جمعه شاخص های اشتغال NFP و بیکاری آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند قیمت ها در بازار سهام نیز تاثیرگذار باشند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- با تصویب لایحه افزایش سقف بدهی دولت آمریکا، این بحران پایان یافته است و احتمال افزایش سطح تقاضا در بازار های سهام افزایش یافته است. هر چند در کوتاه مدت با توجه به اینکه از قبل خبر تاثیر خود را در بازار های سهام گذاشته بود، حرکات اصلاحی کوتاه مدت در بازار سهام ایجاد شد، اما در میان مدت احتمال اول افزایش سطح تقاضا در بازار خواهد بود. شاخص S&P۵۰۰ به محدوده میانگین های میان مدت در تایم فریم چهارساعته رسیده و احتمال پایان اصلاح و برگشت به موج صعودی در این محدوده وجود دارد. فردا جمعه شاخص های اشتغال NFP و بیکاری آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند قیمت ها در بازار سهام نیز تاثیرگذار باشند.

۲-روز گذشته با وجود تصویب لایحه افزایش سقف بدهی، بسیاری از سهام های بازار از جمله سهام های تکنولوژی و ارتباطات، در شرایط اصلاح قیمتی و زمانی در حرکت بودند و موجب کاهش اصلاحی شاخص نزدک شده اند. در کوتاه مدت احتمال اصلاح بیشتر شاخص وجود دارد، اما در میان مدت احتمال اول همچنان ادامه روند صعودی خواهد بود. فردا جمعه شاخص های اشتغال NFP و بیکاری آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند قیمت ها در بازار سهام نیز تاثیرگذار باشند.

۳- شاخص داوجونز در شرایطی که در میانه کانال نزولی میان مدت در حرکت است، نسبت به اخبار تصویب لایحه سقف بدهی واکنش مثبتی داشته و با توجه به احتمال افزایش ریسک پذیری، احتمال صعود شاخص تقویت شده است. در میان مدت واکنش شاخص به خط روند نزولی در محدوده ۳۳۲۰۰ واحدی، تعیین کننده خواهد بود. فردا جمعه شاخص های اشتغال NFP و بیکاری آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند قیمت ها در بازار سهام نیز تاثیرگذار باشند.

۴- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در ادامه روند نزولی به محدوده حمایتی ۷۱ دلار برای هر بشکه واکنش اصلاحی صعود کوتاه مدت داشته است، اما همچنان احتمال ادامه روند نزولی در میان مدت وجود دارد. امروز ساعت ۱۸:۳۰ بوقت ایران، شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت نفت خام تاثیرگذار باشد.

۵- در بازار طلا، قیمت پس از واکنش برگشتی نسبت به خط روند صعودی بلند مدت، در بالای این محدوده رنج شده و روند مشخصی را در میان مدت و کوتاه مدت دنبال نمی کند. امروز اخبار اشتغال بخش خصوصی آمریکا ADP می تواند مقدمه ای بر اخبار فردا جمعه از شاخص های اشتغال NFP و بیکاری باشد، و می تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت طلا نیز داشته باشد. بازار کار قوی می تواند موجب افزایش انتظارات نرخ بهره ای و در نتیجه افزایش تقاضا برای دلار شود، و در دیگر سناریو بازار کار تضعیف شده می تواند تقاضا برای دلار را کاهش دهد، و موجب افزایش قیمت طلا و ادامه موج اصلاحی صعودی شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha