۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
دستور وزیر نفت برای پیگیری فوری پالایشگاه خوزستان
نماینده مردم آبادان در مجلس:

دستور وزیر نفت برای پیگیری فوری پالایشگاه خوزستان

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر نفت برای پیگیری فوری پالایشگاه خوزستان خبر داد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم صنعتی شهر آبادان، پالایشگاه نفت خام فوق سنگین خوزستان واقع در ۱۷ کیلومتری این شهر است و با توجه به اهمیت ویژه‌ای که در شرایط فعلی اقتصادی وجود دارد، جلسات متعددی در سطح کلان برای این پالایشگاه انجام دادیم و مقرر شد فاز اول آن با سرمایه‌گذاری ایرانی- چینی به زودی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: مجوز اولیه برای تأمین آب شرب، تأمین ۱۵ مگاوات دیماند برق از سازمان برق دریافت شده است. ایستگاه پمپاژ آب توسط شرکت مهندسی مشاور طراحی و همچنین نقشه‌های حصارکشی و احداث جاده‌های اصلی توسط شرکت مهندسی مشاور انجام شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاز مایع، بنزین، دیزل، سوخت جت و گوگرد از تولیدات پالایشگاه خوزستان خواهد بود، افزود: دریافت مصوبه هیئت مدیره پالایش و پخش، ثبت شرکت با سرمایه اولیه ۳۵۰ میلیارد ریال، دریافت مجوز FIBBA از وزارت امور اقتصادی و دارایی، برگزاری جلسه با سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی برای شناسایی و جذب سرمایه‌گذار، دریافت مجوز احداث از سازمان منطقه آزاد اروند و دریافت مجوز زیست محیطی برخی از اقدامات صورت گرفته است.

مولوی ظرفیت اشتغالزایی مستقیم پالایشگاه خوزستان را سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: زمین مورد نیاز این پالایشگاه به مساحت ۳۴۵ هکتار خریداری و سند آن دریافت شده است؛ عملیات نقشه برداری و مطالعات ژئوتکنیک از محل احداث پالایشگاه خوزستان توسط شرکت مشاور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادم، هفته جاری جلسه‌ای در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برگزار و موضوع پالایشگاه خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر نفت دستور لازم را برای تسریع در فرآیندهای احداث این پالایشگاه و همچنین رفع مشکلات آن را صادر کرد.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha