۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
احتمال سقوط قیمت دلار در هفته جاری| کارشناسان امیدوارند
کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازار:

احتمال سقوط قیمت دلار در هفته جاری| کارشناسان امیدوارند

سمنان- علیان، کارشناس اقتصادی از امکان ریزش قیمت دلار در هفته جاری به دلیل سفر مقامات عمانی به تهران و همچنین سیاست‌های ارزی خبر داد.

محمد اسماعیل علیان در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به احتمال ریزش قیمت دلار بیان کرد: برای این منظور می‌توان چند دلیل را عنوان کرد که یکی از مهمترین آنها اعتماد سفر مقامات عمانی به تهران و رایزنی های بین المللی و منطقه ای است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد عمان بار دیگر نقش میانجیگری خود را برای تعامل ایران با غرب ایفا خواهد کرد افزود: احتمال وقوع گشایش‌هایی به خصوص در زمینه اقتصادی در تعامل با غرب وجود دارد در نتیجه خبر این سفر می تواند قیمت دلار را به زیر ۵۰ هزار تومان برساند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بروز چنین رخدادهایی حتی در حد سر تیتر اخبار می تواند تاثیر بسزایی در قیمت ارز و به خصوص دلار داشته باشند گفت: فارغ از نتیجه این سفر و امکان تعامل با غرب حضور مقامات عمانی به مثابه امکان بروز گشایش‌های اقتصادی در عرصه بین‌المللی تفسیر خواهد شد و تاثیر خود را بر قیمت دلار می‌گذارد.

علیان با بیان اینکه اتخاذ سیاست‌های ارزی و به خصوص گشایش های بانکی با کشورهای همسایه دیگر موضوعی است که می‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد ابراز داشت: احتمال ریزش قیمت دلار در هفته جاری به خصوص بعد از سفر مقامات عمانی وجود دارد اما میزان آن را نمی‌توان به درستی پیش بینی کرد.

مردم تعیین کننده اصلی قیمت ارز نیستند

وی با بیان اینکه دولت نیز به دنبال تثبیت بازار ارز است افزود: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در کاهش قیمت دلار در هفته جاری فقدان تقاضای کاذب در بازار محسوب می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تقاضای کاذب پنجه قیمت دلار را افزایش می‌دهد بیان کرد: در روزهای اخیر آرامش و دوری از التهاب یکی از موضوعاتی است که در بازار دلار حاکم شده و در نتیجه امید می‌رود قیمت این ارز کاهش چشم‌گیری داشته باشد کما اینکه اتفاق مشابه در خصوص طلا رخ داده و در ۳۵ ساعت اخیر شاهد کاهش ۹۰۰ هزار تومانی سکه و ۴۵ هزار تومانی طلای یک گرمی هستیم.

علیان با بیان اینکه مردم و بازار همواره باید از کاهش قیمت دلار استقبال کنند افزود: تحریم ها، عدم تحقق کارکرد درست سیاست‌های اقتصادی و تبادلات منطقه‌ای موضوعات تاثیرگذار بر وضعیت دلار و ارز هستند.

وی با بیان اینکه مردم تعیین کننده اصلی قیمت ارز نیستند افزود: بخش اعظمی از بازار دلار در دست دولتی ها قرار دارد در نتیجه نقش اصلی در تعیین قیمت دلار دولت و تبادلات منطقه‌ای و جهانی است.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha