۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
رشد ۱۹۳ درصدی تعیین تکلیف اموال تملیکی در تهران
رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد

رشد ۱۹۳ درصدی تعیین تکلیف اموال تملیکی در تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: از زمان افتتاح فرودگاه امام تا سال گذشته، بیش از ۳ هزار تن کالای رسوبی بلاصاحب در انبارهای این فرودگاه جمع آوری شده بود که تعیین تکلیف شد.

به گزارش بازار، علی القاصی مهر گفت: در راستای حفظ اموال مردم و صیانت از حقوق بیت المال، طی بازدیدهای مسئولان قضایی و قضات دادگستری استان تهران از گمرکات و انبارهای اموال تملیکی در سال گذشته، دستور استرداد ۲ هزار و ۲۶۱ ردیف کالای رسوبی، با ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال از سه گمرک فرودگاه امام، غرب و تهران به صاحبان آن صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: در بازدیدهای صورت گرفته مشخص شد که از زمان افتتاح فرودگاه امام تا سال گذشته ۳ هزار و ۳۰۰ تن کالای رسوبی بلاصاحب در انبارهای این فرودگاه جمع آوری شده بود که با دستور قضایی نسبت به تعیین تکلیف و استرداد کالاها اقدام شد.

القاصی مهر ادامه داد: در تعیین تکلیف ۳ هزار و ۳۰۰ تن کالاهای رسوبی میزان ۱۵۰ تن از کالاها علیرغم پیگیری‌های انجام شده به صورت بلاصاحب و اعراض شده (جامانده از مسافران) باقی ماند که با ارجاع به دادگاه اصل ۴۹، تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در این بازدیدها ۱۷ تن کالای بسیار خطرناک و آتش زا و انفجاری که اصولا نگهداری آن‌ها در انبار فرودگاه ممنوع بوده کشف شد که به سرعت تعیین تکلیف و به وزارت دفاع و پشتیبانی تحویل شده است.

القاصی مهر افزود: تعیین تکلیف و فروش اموال در انبارهای اموال تملیکی در سال گذشته رشد ۱۹۳ درصدی داشته است به طوری که هزار و ۹۴۴ ردیف کالا به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال با برگزاری ۲۷ نوبت مزایده برای اموال منقول و ۱۲ نوبت مزایده برای اموال غیر منقول، تعیین تکلیف شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: روند ساماندهی انبارهای اموال تملیکی و گمرکات و نظارت‌های قضایی در خصوص این موضوع در سال جاری نیز در حال پیگیری است.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha