۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
نمی توانید از قوانین اتحادیه اروپا فرار کنید
اتحادیه اروپا خطاب به توئیتر:

نمی توانید از قوانین اتحادیه اروپا فرار کنید

مدیر صنعت اتحادیه اروپا می‌گوید: توئیتر پس از خروج از قانون اتحادیه اروپا نمی‌تواند از قوانین ما سرپیچی کند.

به گزارش بازار، تیری برتون، مدیر صنعت اتحادیه اروپا به توئیتر هشدار داد که حتی پس از خروج از آیین نامه داوطلبانه این اتحادیه برای مقابله با اطلاعات نادرست، نمی‌تواند از تعهدات خود فرار کند.

شرکت‌هایی که در این قانون ثبت‌نام کرده‌اند، موظفند گزارش‌های پیشرفت منظمی را درباره میزان درآمد تبلیغاتی که از عوامل اطلاعات نادرست جلوگیری کرده، ارائه کنند. آن‌ها همچنین باید اطلاعاتی در مورد تعداد یا ارزش تبلیغات سیاسی پذیرفته شده یا رد شده و نمونه‌هایی از رفتارهای دستکاری کشف شده ارائه دهند.

برتون در توئیتی نوشت: توئیتر قوانین داوطلبانه اتحادیه اروپا را در برابر اطلاعات نادرست ترک می‌کند، اما تعهدات باقی می‌ماند. شما می‌توانید فرار کنید، اما نمی‌توانید پنهان شوید.

او افزود: فراتر از تعهدات داوطلبانه، مبارزه با اطلاعات نادرست طبق قانون خدمات دیجیتال (DSA) از ۲۵ آگوست یک تعهد قانونی خواهد بود. تیم‌های ما برای اجرا آماده هستند.

قانون خدمات دیجیتال توئیتر، گوگل، متا، مایکروسافت، علی بابا و پنج سکوی برخط بزرگ دیگر را موظف می‌کند تا اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای برخط غیرقانونی انجام دهند. این شرکت‌ها در صورت تخلف از قانون، با جریمه‌ای تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی خود مواجه خواهند شد.

از زمانی که توئیتر توسط ایلان ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر گذشته خریداری شد، این شرکت هزاران شغل را کاهش داده و تغییرات زیادی ایجاد کرده است. این شرکت که دیگر بخش روابط عمومی ندارد، به درخواست ایمیلی برای نظر دادن درباره این موضوع با یک ایموجی پاسخ داد.

کد خبر: ۲۲۳٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha