۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
پرداخت دیرکرد مطالبات گندمکاران در هاله ای از ابهام

پرداخت دیرکرد مطالبات گندمکاران در هاله ای از ابهام

پرداخت مطالبات گندمکاران علی رغم وعده مسئولان با تاخیر روبروست وپرداخت جریمه دیرکرد خرید تضمینی هم در هاله ای از ابهام قراردارد.

به گزارش بازار، در حالیکه بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار تن گندم تا کنون تحویل سیلوها شده است اما همچنان گندمکاران از دیرکرد دولت در پرداخت مطالباتشان گله مندند.

تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان حکایتی تکراری است هر چند بر اساس قانون معین شده است که در سال جاری دولت در صورت دیرکرد پرداخت مطالبات، باید جریمه بدهد.

قانونگذار دولت را مکلف کرده است پس از ۲۴ ساعت از تحویل گندم، مطالبات گندمکاران باید پرداخت شود.

رستمیان کارشناس حقوقی می گوید به استناد قانون اصلاح تبصره ۳ قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، دولت مکلف است که این ضرر وزیان به صورت روز شمار محاسبه و علاوه بر قیمت اصلی خرید تضمین شده گندم به کشاورز پرداخت شود.

اما سوال اینجاست این قانون چرا تا کنون اجرا نشده است؟ مویدیان کارشناس حقوقی در پاسخ به این سوال می گوید زمان پرداخت دیرکرد به قوانین سالانه بستگی دارد شاید سال های گذشته یک ماه، شاید چند هفته مهلت بوده تا دولت مطالبات گندمکاران را پرداخت کند اما امسال شورای قیمت گذاری به صراحت در مصوبه اش اعلام کرده که دولت موظف است در مهلت ۲۴ ساعت نسبت به پرداخت خرید تضمینی اقدام کند.

آقا میری سرپرست وزارت جهاد سازندگی در خصوص پرداخت دیرکرد می گوید طبق قانون عمل می کنیم و البته می افزاید درقانون بودجه باید تامین منابع مالی مشخص می شد.

تاکنون بیش از ۲ میلیون و پانصد و پنجاه هزارتن گندم از کشاوروزان خریداری شده که ۱۰.۶ همت آن پرداخت شده و۲۵ همت همچنان جزو مطالبات گندمکاران است.

کد خبر: ۲۲۳٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha