۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
غرب درباره ضربه به اقتصاد روسیه دچار توهم بود

غرب درباره ضربه به اقتصاد روسیه دچار توهم بود

رئیس جمهور روسیه گفت: کشورهای غربی تصور می‌کردند می‌توانند به اقتصاد روسیه ضربه بزنند، اما اشتباه می‌کردند.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: افزایش تولید ناخالص ملی روسیه به هفت دهم درصد رسید، در حالی که در بسیاری از کشورهای غربی، صفر درصد بود.

رئیس جمهور روسیه در سخنانی در مجمع اقتصادی ارواسیا در مسکو افزود: به همه تعهدات‌مان عمل و به اروپا گاز صادر می‌کنیم و اوکراین هم به عنوان کشور ترانزیت، پول بابت آن دریافت می‌کند. اقتصادهای جهان با چالش‌های زیادی روبروست.

پوتین افزود: تغییرات عمیقی در سطح جهانی ایجاد شده است و بسیاری از کشورها در مسیر تقویت حاکمیت و تثبیت خط مشی مستقل، حرکت می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه گفت: با سازمان بریکس، شانگ‌های و دیگر سازمان‌ها در منطقه آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین همکاری می‌کنیم. بسیاری از افراد تصور می‌کردند اقتصاد ما فرو خواهد پاشید، اما چنین چیزی رخ نداد و کارشناسان بین المللی، افزایش تولید ناخالص داخلی روسیه را تایید می‌کنند.

پوتین تصریح کرد: غرب با اعمال تحریم و شیوه‌های باج خواهی تلاش می‌کند، متحدان ما در اتحادیه ارواسیا را به همکاری نکردن با ما قانع کند.

روسیه خط مشی‌ای را برای کاهش همکاری مالی با کشورهای غیردوست و افزایش آن با دیگر کشورها به ویژه با پول‌های ملی کشورها، در پیش گرفت. معامله با پول‌های ملی به معنای ایجاد سازوکار مالی غیرمتمرکزی است که به هیچ طرف مشخصی وابسته نیست و از سیاسی کاری به دور است.

پوتین گفت: یکی از ماموریت‌های اساسی اتحادیه ارواسیا، حفظ حاکمیت اقتصادی و رقابت در اقتصاد جهانی است. استقلال فنی باعث استقلال اقتصادی و سیاسی خواهد شد و باید برنامه‌های آموزشی را بهینه سازی کرد. اهمیت زیادی برای شرکای خود در اتحادیه اقتصادی ارواسیا برای همکاری قائل هستیم و می‌توان از این تجربه استفاده کرد.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha