۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
ربط دادن پاسخ مجلس به ادامه نرخ تورم، روند تخریبی مجلس یازدهم است

ربط دادن پاسخ مجلس به ادامه نرخ تورم، روند تخریبی مجلس یازدهم است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توئیتی به هجمه به مجلس در موضوع ابطال تصمیم دولت برای «تعیین نرخ تسعیر ارز شرکت های پالایش نفت و پتروشیمی»،پاسخ داد.

به گزارش بازار، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در توئیتی نوشت: برخلاف تصور پیش آمده،نه دولت در مصوبه اش بر تثبیت نرخ ارز تاکید کرده و نه نامه رئیس مجلس حاکی از رد یا تایید تثبیت نرخ نیست.

دولت برای اسفند سال ۱۴۰۱، آخرین نرخ های نیما را مبنا قرار داده درحالی که قانون بودجه ۱۴۰۱، نرخ ای تی اس را .هر دو ثابت نیستند منتهی مصوبه دولت ‏خلاف قانون بودجه ۴۰۱ شناخته شده است.

دولت همچنین نرخ تسعیر را برای سال ۱۴۰۲، میانگین نرخ تسعیر ارز اعلامی از سوی بانک مرکزی" اعلام کرده که مجلس این را داری ابهام دانسته است. مصوبه دولت تصریح نکرده که این نرخ میانگین، ثابت است یا خیر ؟! و چگونه محاسبه می شود !؟

‏اینکه سیاست ارزی شناور مدیریت شده یا تثبیت و یا هر سیاست دیگری درست است یا خیر، موضوع این نامه نیست و ربط دادن پاسخ مجلس به ادامه یا تشدید نرخ تورم، در ادامه روند تخریب مجلس یازدهم تعریف می گردد.
لازم به ذکر است به سیاست شناور مدیریت شده نقدهای جدی وارد است.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha