۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
بازار بی‌رونق آهن آلات

بازار بی‌رونق آهن آلات

گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد روز گذشته حاکی است که روند کلی نوسانات قیمت آهن آلات رو به افزایش بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد روز گذشته حاکی است که روند کلی نوسانات قیمت آهن آلات رو به افزایش بود و اکثر مبادی فروش نرخ محصولات خود را افزایشی اعلام کردند اما شماری از شرکت‌ها همچنان ثبات قیمت داشتند.

بازار ارز اما نوسانات چندانی نداشت و قیمت دلار در نزدیکی کانال ۵۲ هزار تومانی شناور بود؛ در پایان روز نیز هر دلار در بازار آزاد حدود ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن
قیمت میلگرد طی دو روز گذشته نوسانات متعددی داشت به طوری که در برخی شرکت‌ها بدون تغییر بود اما در برخی مبادی فروش بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. کف قیمت پیشنهادی میلگرد آجدار در این مدت از کانال ۲۵ هزار تومان کمی فاصله گرفت و حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شد.

قیمت قوطی آهن نیز در مجموع روند ثابتی داشت اما در برخی مبادی فروش افزایشی بود و در اکثر شرکت‌ها بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان با افزایش قیمت مواجه شد. قیمت پروفیل آهنی ۲ میلیمتر نیز در محدود ۳۶۵۰۰ تا ۳۷۵۰۰ تومان اعلام شد. قیمت انواع مختلف لوله‌های درزدار و بدون درز مانند لوله صنعتی، لوله مانیسمان، لوله آب و ... نیز در کلیه کارخانه‌ها ثابت اعلام شد.

قیمت روز نبشی، قیمت انواع ناودانی و سپری نیز در نیمی از مبادی فروش ثابت اعلام شد اما در بخشی از بازار با افزایش ۵۰۰ تومانی همراه بود. قیمت روز تیرآهن در چند کارخانه ذوب آهن، ظفربناب و فایکو حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشت و قیمت تیرآهن شاخه‌ای در چند کارخانه هم ثابت اعلام شد.

قیمت انواع ورق سرد و گرم نوسانات متعددی داشت، قیمت ورق آهن در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما ورق سیاه فولاد مبارکه در چند ضخامت افزایش ۳۰۰ تا ۸۰۰ تومانی داشت؛ همچنین قیمت ورق روغنی، گالوانیزه و ورق رنگی در اغلب شرکت‌ها افزاش ۳۰۰ تومانی داشت اما برخی مبادی فروش بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

همانطور که در گزارش روز گذشته نیز اشاره شد بازار درحال افزایش تدریجی است و کف نرخ پیشنهادی برخی محصولات افزایشی جزئی داشت اما در عین بازار در رکود سنگینی فرو رفته و تقاضای چندانی نیز مشاهده نمی‌شود.

اگرچه بازارهای کشور ما طبق قاعده و اصول چندان قابل پیش‌بینی نیست و هرآن ممکن است با ابلاغیه‌ای روند بازار به هم بریزد اما احتمال می‌رود چنانچه رکود فعلی بازر آهن همچنان تداوم داشته باشد، موج افزایشی محدودی که پیش‌بینی می‌شد در خردادماه به دلیل قطعی برق ایجاد شود؛ اتفاق نیفتد.

گفتنی است امروز حدود ۱۹۳ هزار تن مقطع فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان حدود ۱۵۹ هزار و ۴۸۵ تن به شمش بلوم اختصاص دارد که نرخ آن ۲۲ هزار و ۹۳۴ تومان در نظر گرفته شده است. گفتنی است حجم شمش در عرضه امروز حدود یک درصد نسبت به عرضه پیشین کاهش دارد اما نرخ آن حدود ۱/۲ درصد افزایشی است.

همچنین حدود ۲ هزار و ۷۸۰ تن ناودانی با قیمت ۲۵ هزار و ۵۹۳ تومان عرضه می‌شود که گویا نرخ آن حدود ۲/۶ درصد کاهش داشته است. هزار و ۴۱۹ تن نیز نبشی با قیمت ۲۴ هزار و ۴۵۷ تومان عرضه می‌شود؛ علاوه‌بر این حدود ۱۶ هزار و ۹۰۵ تن تیرآهن عرضه می‌شود که گویا نسبت به آخرین عرضه افزایش ۴۲ درصدی دارد گفتنی است قیمت این محصول هم حدود ۱/۸ درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد با توجه به قیمت و حجم محصولات فولادی عرضه شده در بورس امروز، فرصت خوبی برای خرید فراهم شده است.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha