۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مشکلات اقتصادی کشور ریشه در سیاست‌های نادرست بانکی‌ دارد
نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

مشکلات اقتصادی کشور ریشه در سیاست‌های نادرست بانکی‌ دارد

شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات اقتصادی امروز کشور، سیاست‌های نادرست بانکی است، گفت: دولت و بانک مرکزی اصلاح این سیاست‌ها را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اصغر خانی در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه هم‌زمان با صبح سه‌شنبه در فضای مجازی ضمن بیان اینکه شرایط کنونی کشور می‌بایست مدیریت شود چراکه بیکاری و معیشت دغدغه‌های اصلی مردم هستند، ابراز کرد: مردم نمی‌توانند با درآمد ماهانه یک‌میلیون تومان زندگی کنند.

وی بابیان اینکه مردم مشکلات و دغدغه‌های مالی و اقتصادی فراوانی دارند، بیان کرد: امروز قیمت همه اقلام مصرفی خانوار بالا رفته و بیکاری و معیشت دغدغه‌های مردم هستند.

ضرورت توجه به سیاست های بانکی و پولی
عضو مجلس یازدهم همچنین نرخ بیکاری در شاهرود و میامی را ۳۵ درصد اعلام و تاکید: از گزارش‌ها باید گذشت و به میان مردم رفت، امروز شرایط جامعه نشان می‌دهد که همه اقلام با افزایش چند برابری قیمت روبرو شده‌اند و کنترل بازار از دست دولت درآمده است لذا دولتمردان باید توضیح دهند اگر کنترل وجود دارد چرا اقلام این‌گونه بالا می‌روند؟

خانی با ابراز اینکه در زمینهٔ بانک‌ها دو حالت را می‌توان متصور شد، بیان کرد: یا بانک‌ها حرف دولت را گوش نمی‌دهند و سلیقه‌ای عمل می‌کنند و یا دولت پول‌های بانک را برمی‌دارد و بازنمی‌گرداند از سوی دیگر سیاست‌های بانک مرکزی مشخص نیست، لذا سال گذشته اعلام شد که سود سپرده‌های مردم ۲۰ درصد است اما در دو ماه پایانی سال بدون اعلام قبلی یک‌باره این سودها ۱۰ درصد شد.

وی خواستار توجه بیشتر به مقوله سیاست‌های بانکی شد و گفت: خیلی از مشکلات تورم و اقتصادی و … ریشه در سیاست‌های نادرست بانک‌ها دارد.

کد خبر: ۲۲٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha