۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
رصد آلایندگی خودروهای سبک در تهران

رصد آلایندگی خودروهای سبک در تهران

ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آغاز کنترل کنار جاده‌ای آلایندگی خودروهای سبک خبر داد.

به گزارش بازار، شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: بنا بر تدبیر پلیس و مدیریت شهری در طرح واحدهای کنترل کنار جاده‌ای پایش وضع آلایندگی خودروها، علاوه بر خودروهای سنگین، خودروهای سبک نیز کنترل می‌شود. رصد آلایندگی خودروهای سبک در تهران

مالکی افزود: بنا بر اعلام شهرداری تهران، منابع متحرک در تولید آلاینده‌های گازی سهم ۸۳ درصدی و در تولید ذرات معلق سهم ۶۱ درصدی دارند که با توجه به سهم عمده این منابع در ایجاد آلودگی شهر تهران، اجرای طرح‌هایی برای پایش مستمر این ناوگان مورد نیاز است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در این خصوص ستاد در برنامه‌ای مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ، واحدهای کنترل کنار جاده‌ای را برای پایش وضع آلایندگی خودروهای سبک بسیج کرده است.

شادی مالکی افزود: در هماهنگی با پلیس راهور تهران بزرگ، در این طرح خودروهای که در شهر تردد می‌کنند، تصادفی متوقف و با استفاده از تجهیزات میزان آلایندگی آن اندازه گیری می‌شود.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، در این بررسی، خودروهای آلاینده را پلیس راهور جریمه می‌کند و درصورت مردودی در آزمون، معاینه فنی آن باطل می‌شود.

شادی مالکی افزود: در این طرح خودروهای دود زا هم اعمال جریمه و فک پلاک خواهند شد.

کد خبر: ۲۲۲٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha