۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
بهره‌گیری ازشیوه‌های نوین برای تغییر الگوی کشت در مازندران
نماینده ساری و میاندرود در مجلس مطرح کرد؛

بهره‌گیری ازشیوه‌های نوین برای تغییر الگوی کشت در مازندران

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس بهره گیری از شیوه‌های نوین برای تغییر الگوی کشت و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از خشکسالی مهم دانست.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار مهمترین موضوع را الگوی کشت منطبق با شرایط اقلیمی منطقه دانست و افزود: ما در زمینه گندم می توانیم حدود ۴ میلیون تن بر میزان تولید خود بیفزاییم.

وی گفت: ما می توانیم با استفاده از سامانه های نوین آبیاری و تجهیز و نوسازی اراضی، بهره لازم را در سال های کم آبی ببریم.

زارعی همچنین با اشاره گیاهان دارویی و به کشت گل محمدی در دودانگه افزود: ما می توانیم کشت گل محمدی را به سمت صنایع تبدیلی بیاوریم و ارزش افزوده بیشتری را در این زمینه ایجاد کنیم

زارعی با اشاره به خشکسالی مزارع در دودانگه اظهار داشت: الگوی کشت مناسب با شرایط اقلیمی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در زمینه گندم می توانیم چهار میلیون تن بر میزان تولید بیفزایم.

این نماینده مجلس بهره گیری ازشیوه های نوین برای تغییر الگوی کشت را امری مهم دانست و گفت: باید به سمت تامین آب پایدار برویم و با استفاده از آب های سطحی برای افزایش ذخایر سد شهید رجایی و زارم رود اقدام شود.

زارعی یادآور شد: ظرفیت سد شهید رجایی هزار و ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه است ولی اکنون ۹۵۰ لیتر در ثانیه آن استفاده می شود و باید این ظرفیت به هزار و ۵۰۰ لیتر برسد.

وی تصریح کرد: جمع آوری آب های سطحی و جلوگیری از هدررفت آب شهری نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۲۲۲٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha