۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
هشدار به مدیران بانک‌ها در واگذاری فوری اموال مازاد

هشدار به مدیران بانک‌ها در واگذاری فوری اموال مازاد

بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور، در نامه هشداری خطاب به مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری، تاکید کرد تا بر اساس قانون هرچه سریع‌تر اموال مازاد خود را واگذار کنند.

به گزارش بازار، ستار شیرعالی از افزایش تمایل بانک‌ها به نگهداری و حتی تملک سهام بنگاه‌های دارای فعالیت غیربانکی و هدایت منابع در اختیار به سمت بنگاه‌ها انتقاد و اعلام کرد برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به منابع تأمین مالی شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه تبدیل شده‌اند و بررسی‌ها حاکی از نقض حدود تعیین شده مقام ناظر (بانک مرکزی) در اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات برای این بنگاه‌ها (موضوع آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط) است.

آقای شیرعالی اضافه کرد : براس/اس این گزارش، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری طبق بند ب ماده ١٦ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی موظفند در مدت ٣ سال، اموال مازاد را واگذار کنند در غیر این صورت مشمول مجازات‌هایی خواهند شد.

همچنین به گفته بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور، براساس ماده ۳۴ قانون پولی و بانکی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز به خرید سهام و سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها بیش از حد تعیین‌ شده بانک مرکزی نیستند.

کد خبر: ۲۲۲٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha