۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
یادگیری زبان فرانسه؛ آیا یادگیری فرانسه سخت‌تر از آلمانی است؟

یادگیری زبان فرانسه؛ آیا یادگیری فرانسه سخت‌تر از آلمانی است؟

یادگیری زبان فرانسه فرصت‌های تحصیلی فراوانی را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. برای آشنایی با مزایای دیگر یادگیری این زبان کلیک کنید.

تجربه گسترش ارتباطات بین‌المللی با آموزش زبان فرانسه

یادگیری زبانی غیر از زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی، دیدی وسیع و شرایطی عالی را برای گسترش ارتباطات اجتماعی با دنیا در اختیار ما قرار می‌دهد. زبان‌ فرانسه و زبان آلمانی از پرکاربردترین زبان‌های اروپایی هستند که به دلیل اهداف مهاجرتی، تحصیلی، شغلی و مطالعاتی، در مراکز گوناگونی آموزش داده می‌شوند. انتخاب هر یک از این زبان‌ها به شرایط زبان‌آموزان و اهداف آن‌ها بستگی دارد؛ بااین‌حال افراد بسیاری در انتخاب زبان مناسب برای یادگیری مردد هستند. بر همین اساس در این مطلب از ایران آموزشگاه به کاربردهای زبان‌های فرانسه و آلمانی می‌پردازیم.

دلایل یادگیری یک زبان خارجی به غیر از انگلیسی

یادگیری زبان خارجی یک نیاز غیر قابل انکار است. بدون دانش زبان دوم یا سوم، امکان بهره‌مندی از بسیاری از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و مهاجرتی از افراد سلب می‌شود. گسترش ارتباطات آنلاین و حضور در دنیایی بی‌مرز با دانش زبان‌های خارجه آسان‌تر است. آموزش یک زبان خارجی مانند زبان فرانسه علاوه‌بر ایجاد شرایط بهتر برای شناخت فرهنگ‌های دیگر و ارتقای دانش علمی، در توسعه انعطاف‌پذیری ذهنی و افزایش خلاقیت افراد نیز تاثیر دارد.

در میان زبان‌های خارجه به‌جز زبان انگلیسی، زبان فرانسه و زبان آلمانی بیشترین میزان تقاضا برای آموزش را به خود اختصاص داده‌اند. جمعیت قابل توجهی از اروپائیان به این دو زبان صحبت می‌کنند و تسلط کامل به آن‌ها فرصت‌های بی‌نظیری را در حوزه کاری و تحصیلی برای زبان آموزان به وجود می‌آورد.

یادگیری زبان فرانسه بعد از فارسی

چرا بعد از زبان مادری فرانسه یاد بگیریم؟

وقتی صحبت از یادگیری یک زبان خارجه به جز زبان انگلیسی می‌شود، زبان فرانسه نگاه‌ها را به سوی خود جلب می‌کند. فرانسه به‌عنوان مهد اول فرهنگ و هنر در دنیا، دارای برترین دانشگاه‌های جهان است. داوطلبان زیادی برای اهداف تحصیلی خود و حضور در برترین مراکز علمی دنیا، آموختن زبان‌ فرانسه را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

از سوی دیگر بیش از ۲۹ کشور دنیا به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. یادگیری زبان فرانسه فرصت‌های مهاجرتی بسیاری را برای افراد فراهم می‌کند. ایجاد ارتباط با این افراد و کسب موفقیت‌های شغلی و تحصیلی در گرو آموزش کامل مهارت‌های زبانی فرانسه است.

زبان فرانسه زبان رسمی بزرگ‌ترین نویسندگان دنیا مانند ویکتور هوگو، ژان‌پل‌ساتر، آلبر کامو، مارسل پروست و ... بوده که تسلط کامل بر آن درک عمیقی از برترین آثار ادبی و هنری جهان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. شما می‌توانید با ثبت نام در بهترین آموزشگاه فرانسه با کمک ایران آموزشگاه، لذت بهره‌مندی از برترین آثار ادبی و هنری جهان را به زبان اصلی تجربه کنید.

مهم‌ترین دلایل انتخاب زبان فرانسه به عنوان زبان دوم عبارت‌اند از:

  • سخت نبودن یادگیری زبان فرانسه: به دلیل همپوشانی این زبان با زبان‌های ریشه لاتین و زیبایی و ملودیک بودن آن، فرایند یادگیری آن نسبت به بسیاری از زبان‌ها آسان‌تر است
  • گسترش فرصت‌های شغلی و تحصیلی: افزایش منابع و فرصت‌های شغلی و تحصیلی بین‌المللی با هزینه‌ای بسیار کم‌تر در حوزه‌های مد، هوانوردی، هنر، تئاتر، تولید انرژی و ...

زبان فرانسه سختر است یا آلمانی

چرا بعد از زبان مادری آلمانی یاد بگیریم؟

آلمان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی دنیا و از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی به‌شمار می‌رود. اخذ ویزای کار در آلمان نسبت به سایر ویزاها رایج‌تر است؛ اما برای دریافت آن باید به زبان آلمانی مسلط باشید. شرکت‌ها و کارخانجات بسیاری در آلمان، مهاجران زیادی را از کشورهای مختلف پنج قاره پذیرش می‌کنند. آموزش زبان آلمانی در بهترین آموزشگاه آلمانی علاوه‌بر افزایش شانس موفقیت در پذیرش درخواست برای ویزای کاری، امکان بهره‌مندی از مزایای زندگی در یک کشور پیشرفته را برای علاقه‌مندان به وجود می‌آورد.

از سوی دیگر یادگیری زبان آلمانی به دلیل شباهت‌های فراوان بین دو زبان، آموزش زبان انگلیسی را آسان‌تر می‌کند. بهره‌مندی از مزایای آموزش زبان فرانسه و زبان آلمانی بسیاری از علاقه‌مندان را به فراگیری مهارت‌های زبانی آن‌ها به‌عنوان زبان دوم از دوران کودکی کرده است.

فرانسه یا آلمانی

دلایل برتری زبان فرانسه نسبت به آلمانی

برای افراد علاقه‌مند به آموزش زبانی خارجی، آگاهی از برتری‌های زبان‌ها نسبت به یکدیگر، در انتخاب زبان مناسب آن‌ها موثر است. پیش از انتخاب زبان مورد نظر برای شروع آموزش‌ها، باید به اهداف تحصیلی، سلایق، ویژگی‌های شخصیتی، شرایط کاری و ... توجه ویژه‌ای داشت. بااین‌حال برتری‌های زبان فرانسه نسبت به زبان آلمانی، آموزش آن را به امری ضروری تبدیل کرده است.

دستور زبان آلمانی از فرانسوی سخت‌تر است

برای آموزش کامل زبان آلمانی به دانش متوسطی از زبان انگلیسی نیاز است. دستور زبان سخت آلمانی تعداد زیادی از افراد را از آموزش آن منصرف می‌کنند. درصورتی که زبان فرانسه این‌طور نیست و به‌راحتی می‌توان بدون نیاز به دانش زبان انگلیسی، آن را به‌طور کامل آموخت.

یادگیری زبان آلمانی به دلیل لهجه و تلفظ و نیز دستور زبان پیچیده‌اش، به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد. گرامرهای زبان آلمانی و انگلیسی با یکدیگر متفاوت هستند؛ این تفاوت درگرامرها، یادگیری آلمانی را نسبت به زبان فرانسه دشوارتر می‌کند. دستور زبان آلمانی در بیشتر زبان‌های لاتین یافت نمی‌شود که بخش بزرگی از جمعیت زمین را تشکیل می‌دهند.

با یادگیری زبان فرانسه زبان‌های دیگر را راحت‌تر می‌آموزید

فرانسوی اساس بیش از ۵۰ درصد زبان‌های رمانس شامل اسپانیایی، رومانیایی، پرتغالی و ایتالیایی است. همچنین بیش از ۵۰ درصد کلمات انگلیسی از درون دستور زبان فرانسوی به آن وارد شده‌اند و یادگیری زبان فرانسوی، فراگیری این زبان‌ها را آسان‌تر می‌کند.

زبان فرانسه؛ زبان فرهنگ و هنر دنیا

آموزش زبان فرانسوی دروازه‌ای بزرگ را برای دسترسی به فرهنگ عظیم این کشور و آشنایی با برترین هنرمندان، نویسندگان، مجسمه‌سازان، رقاصان و ... باز می‌کند. تسلط کامل به زبان فرانسه لذت زندگی در دنیای آثار این بزرگان و شناخت بخش عظیمی از فرهنگ دنیا را به وجود می‌آورد.

انتخاب زبان دوم به عوامل متعددی بستگی دارد

برای انتخاب زبان دوم در کنار زبان مادری، باید به عوامل گوناگونی مانند سن شروع یادگیری، استعداد زبانی، نیازهای مهاجرتی و تحصیلی، شرایط کار و زندگی، روش و برنامه‌ آموزشی و تفاوت بین یادگیری آن زبان و زبان‌های دیگر توجه ویژه‌ای داشت. شما می‌توانید پس از بررسی تمام جوانب و انتخاب زبان دوم مناسب برای خود، از لیست موجود در ایران آموزشگاه برای ثبت نام در موسسات معتبر استفاده کنید. مجموعه ما با معرفی بهترین موسسات زبان‌های خارجی، شرایط مناسبی را برای انتخاب آموزشگاه مناسب برای شما به وجود می‌آورد.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha