۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
تشنگی لب چشمه؛ «آب‌پخش» آب ندارد
گزارش بازار؛

تشنگی لب چشمه؛ «آب‌پخش» آب ندارد

بوشهر- آب‌پخش طی روزهای اخیر با کمبودهای شدیدی در زمینه آب شرب روبرو بوده که مشکلاتی را برای شهروندان خود ایجاد کرده است.

فاطمه حیاتی، بازار؛ شهر «آب‌پخش» همانطور که از نام آن پیدا است، همواره منطقه‌ای پرآب و سرسبز بوده است و نام این شهر نیز برگرفته از سابقه طولانی این شهر در داشتن آب و پخش آب در مسیرهای مختلف است.

اما طی سال‌های اخیر آب‌پخش با مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی در حوزه آب روبرو بوده است؛ آب مورد نیاز کشاورزان این منطقه تامین نمی‌شود و آب‌پخش فقط در نام خود اثری از آب را می‌بیند.

آب مورد نیاز مردم این منطقه تامین نمی‌شود و آب‌پخش فقط در نام خود اثری از آب را می‌بیند

انتظار می‌رفت امسال و به دنبال بارش‌های خوبی که در سال جاری داشتیم، کمترین مشکلات را در زمینه آب شاهد باشیم ولی شهروندان آب‌پخشی چند روزی است که آب مورد نیاز خود را در خطوط آبرسانی دریافت نمی‌کنند.

نوبت‌بندی‌های آب نامنظم شده است و این مسئله موجب ناراحتی و گاها اعتراض مردم این شهر شده است و انتظار دارند که مسئولان در سریع‌ترین زمان نسبت به رفع مشکل آب شهر اقدام کنند.

نارضایتی شهروندان
محمدرضا علی‌پور از شهروندان آب‌پخشی و ساکن محله درواهی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت:‌ متاسفانه چند روزی است که در سطح شهر شاهد مشکلاتی در زمینه تامین آب شرب هستیم و مردم آب مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به روزهای گرم سال نزدیک می‌شویم و طبیعتا مردم نیاز بیشتری به آب دارند ولی متاسفانه در همین روزها شاهد کمبود آب در خطوط آبرسانی در سطح شهر هستیم.

علیپور با اشاره به اینکه در برخی از مناطق شهر چهار روز است که خبری از آب نیست اضافه کرد: ادامه این وضعیت برای مردم مشکلاتی را در پی خواهد داشت و انتظار می‌رود در سریع‌ترین زمان شاهد رفع مشکل باشیم.

یکی از ساکنان محله قلایی نیز به خبرنگار بازار گفت: چند روزی است که حتی یک قطره آب هم وارد خانه ما نشده است و این درحالی است که از قبل هیچ اطلاع‌رسانی نیز در این زمینه نشده بود.

قاسمی از دیگر شهروندان آب‌پخشی خواستار رسیدگی به مشکلات آب در آب‌پخش شد و تصریح کرد: کمبود آب باید جبران شود و آب‌پایدار در اختیار شهروندان قرار گیرد.

یکی دیگر از شهروندان آب‌پخشی و ساکن محله بهرام‌آباد به خبرنگار بازار گفت: امیدواریم مسئولان صدای مشکلات ما را بشنوند و در سریع‌ترین زمان نسبت به رفع مشکلات آب شرب در شهر اقدام کنند.

صمصامی بیان کرد:‌ متاسفانه وعده‌های مسئولان برای تامین آب پایدار برای مردم محقق نشده است و امسال هنوز به تابستان نرسیده شاهد مشکلاتی در زمینه تامین آب هستیم.

قطعی آب رفع می‌شود
مهدی فخرایی مدیر آبفا آب‌پخش نیز در این زمینه در گفتگو با بازار اظهار داشت: به علت تعمیرات خط انتقال به مدت سه روز متوالی میزان آب ورودی شهر بسیار ضعیف شده بود که باعث بروز مشکلاتی برای همشهریان شده است.

در حال حاضر خط انتقال تعمیر شده و هم اکنون در حال ذخیره آب در مخزن هستیم و فردا آب شهر برقرار خواهد شد

وی اضافه کرد: در حال حاضر خط انتقال تعمیر شده و هم اکنون در حال ذخیره آب در مخزن هستیم و فردا آب شهر برقرار خواهد شد و جای هیچ نگرانی نیست.

مدیر آبفا آب‌پخش تاکید کرد: پرسنل زحمت کش شرکت آبفا به‌ویژه نیروهای بهره‌برداری بخش آب‌پخش نهایت تلاش خود را بکار می‌برند تا جوابگوی مصرف و جلوگیری از بحران بی‌آبی باشند.

فخرایی به اهمیت بسیار بالای آب و لزوم حفظ آن اشاره کرد و ادامه داد: از همه شهروندان خواهشمندم با صرفه جویی آب در فصول گرم سال شرکت آبفا را یاری کنند.

سال‌ها است که مسئولان دولتی شعار می‌دهند که رفع مشکل آب در اولویت است ولی در عمل می‌بینیم که مشکلات کم آبی در استان بوشهر و خصوصا شهرستان دشتستان هرساله تکرار می‌شود.

وابستگی استان بوشهر به همسایگان در زمینه تامین آب یکی از چالش‌های اساسی این استان است و حدود ۹۰ درصد از آب مصرفی مردم استان بوشهر از طریق استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود.

این میزان وابستگی باعث شده است تا با هرگونه تنش آبی، شاهد مشکلاتی برای مردم این استان باشیم و اغلب هم شهرهایی همچون آب‌پخش بیش از دیگر نقاط متضرر می شوند.

برای استانی که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد، آب نباید چالش و بحران باشد. کشورهای حاشیه خلیج فارس آب کشاورزی خود را هم از دریا تامین می‌کنند ولی استان بوشهر در تامین آب شرب خود مانده است.

انتظار مردم، تلاش و همت مسئولان برای رفع ریشه‌ای مشکل آب در استان بوشهر و به تبع آن شهرستان دشتستان و شهر آب‌پخش است تا مردم بیش از این در عذاب نباشند.

کد خبر: ۲۲٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خداداد IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      1 0
      این آقایونی که در این نوشتار از بی آبی آبپخش سخن به میان آورده اند دقیقاً در همه جا از عملکرد مثبت شورای شهر سخن گفته اند و چقدر سنگ آنان را به سینه زده اند. حال که میبینند منتخبانشان نه اراده ای به پی گیری این مشکلات دارند و نه حرفشون تو ادارات مختلف شهرستانی خریدار دارد، مسئولین دولتی را سیبل مشکلات کم آبی قرار داده اند. در آبپخش فقط مشکلات مربوط به آب نیست بلکه مشکلات برق نیز فراوان است، مشکلات خدمات شهری، مشکلات نبود و عدم استقرار سایر ادارات دولتی، بانکهای مستقل، دفتر ثبت اسناد، تامین اجتماعی، پلیس بعلاوه ده و ... بیشمار کمبودها که هیچ اقدامی توسط آقایون انجام نشده فقط حرف و عکس انداختن واسشون شده تنها هنر عملکرد! همین آقایون مصاحبه شونده نیز بی تقصیر نیستند در این کاستیها و ناراستیها!