۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
تست MBTI راهی دیگر برای فریب مهاجران!!!

تست MBTI راهی دیگر برای فریب مهاجران!!!

در حوزه روانشناسی و تحلیل شخصیت، آزمون‌های شخصیتی مثل MBTI به عنوان ابزاری قدرتمند به شمار می‌روند که برای تحلیل و بررسی شخصیت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آزمون MBTI چیست؟

در حوزه روانشناسی و تحلیل شخصیت، آزمون‌های شخصیتی مثل MBTI به عنوان ابزاری قدرتمند به شمار می‌روند که برای تحلیل و بررسی شخصیت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمون‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای درک شخصیت شناخته شده‌اند و به دلیل دقت و کارایی بالایی که دارند، به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین آزمون‌های شخصیتی به شهرت رسیده اند ...

شیوه کلاهبرداری از طریق تست MBTI

متأسفانه با افزایش محبوبیت این آزمون‌ها، فرصت تقلب و سوء استفاده نیز افزایش یافته است. در یک پرونده کلاهبرداری جدید، گروهی از افراد با استفاده از تست MBTI، مهاجران و جویندگان کار را فریب داده اند و مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده اند.

به گفته افرادی که در این کلاهبرداری گرفتار شده بودند، ابتدا به آنها پیشنهاد شد که آزمون MBTI را تکمیل کنند تا بهترین شغل را برای آنها پیدا کنند. پس از اتمام آزمون، به آنها گفته شد که می توانند با پرداخت هزینه، نتایج آزمون خود را برای شرکت های خارجی ارسال کنند.

آنها ادعا کرده بودند که با گزارش دقیق و آنالیز جالب آزمون MBTI و ارسال آن برای شرکت های معتبر خارجی، کار و امکان اقامت و مهاجرت پیدا می کنند. بسیاری از مهاجران و جویندگان کار این افراد را به عنوان مشاور خود انتخاب کرده بودند اما در نهایت به در بسته خوردند.

به نظر می رسد که محبوبیت تست MBTI باعث شده است که افرادی احساس کنند می توانند با استفاده از این آزمون مسیرهای موفقیت را یک شبه طی کنند. اما اینگونه وعده ها پوچ و توخالی است. چرا که تست MBTI فقط یک آزمون ساده و محدود برای خودشناسی است. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که از طریق این تست می تواند شما را به اهداف تان برساند.

البته منظور این نیست که از این تست ها استفاده نکنید. اما آزمون های روانشناسی را نباید تنها روش و راه حل برای خود بدانید. اگر قصد مهاجرت دارید باید تلاش کنید، نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید و نهایتا با کسب مهارت بیشتر مسیر خود را هموار کنید.

بسیاری از شرکت های خارجی حتی به مدرک تحصیلی نیز توجه نمی کنند. آن ها به دنبال مهارت هستند. بنابراین توصیه می کنیم که ابتدا به کمک یک روانشناس یا چند آزمون معتبر ویژگی های خود را شناسایی کنید. سپس روی آن ویژگی ها سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشید. با کسب مهارت های بیشتر و افزایش توانایی هایی که دارید سوابق و رزومه خود را نیز افزایش دهید. مطمئن باشید در نهایت می توانید در هر جایگاه شغلی که می خواهید خوش بدرخشید ...     

جهت انجام تست MBTI به همراه تفسیر جامع اینجا کلیک نمایید.

منبع: خبرگذاری فردانیوز - پیشنهاد ویژه - خبرگذاری بهار نیوز - 55 آنلاین - سرپوش - خبرگذاری تالاب - پرشین وی - خبرفارسی - نو اندیش - آخرین نیوز

https://www.fardanews.com

https://www.baharnews.ir

https://www.pishnahadevizheh.com

https://www.55online.news

https://khabarfarsi.com

کد خبر: ۲۲۱٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha