۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
 ۱۶۵۰ میلیارد ریالی طی سال جاری در حوزه گردشگری ایلام سرمایه گذاری شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

۱۶۵۰ میلیارد ریالی طی سال جاری در حوزه گردشگری ایلام سرمایه گذاری شد

ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال طی سال جاری در حوزه گردشگری استان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

عبداالمالک شنبه زاده در گفتگو با بازار اظهار داشت: ظرفیت های بی نظیری در حوزه گردشگری ایلام با وجود یک هزار و ۵۰۰ اثر طبیعی و تاریخی وجود دارد که نیازمند توجه و حمایت در بخش امکانات و زیرساخت ها است.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری برای استقرار امکانات در حوزه گردشگری یکی از اولویت های اساسی مسئولان میراث فرهنگی استان است که طی سال جاری  ۳۳ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: حجم سرمایه‌گذاری این تعداد طرح ها یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال است که باعث تحول در حوزه امکانات گردشگری استان می شود.

شنبه زاده بیان داشت: این میزان سرمایه گذاری در طرح هایی مثل مجتمع‎های گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی تفریحی، سفره‎خانه سنتی، رستوران سنتی و... انجام می شود.

وی با اشاره علاوه بر رونق گردشگری، بحث اشتغال از دیگر اهداف طرح های مهم گردشگری در استان هستند، گفت: پیش‎بینی می‌شود با اجرای این طرح‎ها برای ۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: راه‌اندازی تأسیسات گردشگری با هدف تقویت زیرساخت‌‎های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌‎های تاریخی و طبیعی انجام می‌شود.

کد خبر: ۲٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha