۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
افزایش تنوع سبد محصولات نفت پارس| بازار روغن های هوایی ۱۰۰ درصد در اختیار نفت پارس
مدیر فروش شرکت نفت پارس در گفتگو با بازار:

افزایش تنوع سبد محصولات نفت پارس| بازار روغن های هوایی ۱۰۰ درصد در اختیار نفت پارس

مدیر فروش شرکت نفت پارس گفت: متنوع کردن تولید باعث شده تا بازار برخی محصولات به طور کامل در اختیار نفت پارس قرار بگیرد، برای نمونه بازار روغن های هوایی به طور ۱۰۰ درصد در اختیار نفت پارس قرار دارد.

بازار؛ گروه صنعت: مدیر فروش شرکت نفت پارس در حاشیه هجدهمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار با اشاره به اینکه نمایشگاه فرصتی برای عرضه محصولات جدید شرکت پارس بود در حال حاضر محصولات عام همچون اس پی، اس ام پلاس و ... در گرایدهای مختلف برای خودروهای مختلف عرضه شده، همچنین روغن های صنعت هوایی هم عرضه شده، بازار این محصولات در اختیار نفت پارس است و شرکت های دیگر به دلیل اینکه استانداردهای سختی دارد به تولید آن ورود نکرده اند.

محسن قلی پور با بیان اینکه محصولات روغن های صنعتی مانند روغن های کمپرسور که گریدهای مختلفی دارد از سنتزی و نیمه سنتزی و کمپرسورهای برودتی و ... معرفی شده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه رقبای نفت پارس رصد شده و تعاملاتی هم با تشکل ها انجمن ها و ... که توی بخش روانکار هستند برقرار شده است و همچنین با سازمان های نظارتی هم جلساتی برگزار شده است.

او با تاکید بر اینکه در برخی جاها نیازمند الگوبرداری بود اظهار کرد: برای نمونه وقتی برخی شرکت های کوچک به یک بازار ورود پیدا می کنند نشانه دهنده خلا شرکت های بزرگتر در آن بازار بوده به همین دلیل این مسائل مورد بررسی قرار می گیرد، در واقع برخی مواقع تولید یک محصول به دانش بالاتری نیاز دارد و در شرایطی که شرکت های کوچکتر وارد بازار محصول عام می شوند حکایت از ضعف شرکت های بزرگتر است.

در شرایط کنونی نفت پارس برای محصولات چینی مونتاژی در ایران روغن موتور تولید می کند که یا در بسته بندی درخواستی آنها عرضه می شود یا با بسته بندی نفت پارس ارائه و آنها استفاده می کنند

قلی پور با بیان اینکه کیفیت روغن های که برای بنزین و گازوئیل عرضه می شود به ادتیو آن بستگی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های ادتیو ساز خارجی در نمایشگاه نفت و گاز حضور پیدا کرده اند، اما شرکت های روغنی خارجی چندانی حضور پیدا نکرده اند. از طرف دیگر در محصول روغن برند اهمیت بالایی دارد برای نمونه رنو محصول الف و پژو محصول توتال را تبلیغ می کند و به نوعی شرکت های در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند که برند آنها در بازار شناخته شده باشد در شرایط کنونی خودروها روسی در بازار ایران شناخته شده نیستند، به همین دلیل ارتباط با این شرکت های روس در نمایشگاه هم توجیه چندانی ندارد، اما با توجه به اینکه چینی در بازار ایران وجود دارند جوینت شدن با این شرکت ها برای روانکارها اهمیت دارد در شرایط کنونی نفت پارس برای محصولات چینی مونتاژی در ایران روغن موتور تولید می کند که یا در بسته بندی درخواستی آنها عرضه می شود یا با بسته بندی نفت پارس ارائه و آنها استفاده می کنند.

او افزود: نفت پارس در سال های اخیر توانسته سهم بازار خود را متنوع کند، زیرا در شرایط کنونی از نظر اندازه بازار، بیشترین سهم مربوط به شرکت هایی است که محصولات پایه عرضه می کنند، اما توجه به متنوع کردن تولید باعث شده تا بازار یک محصول به طور کامل در اختیار نفت پارس قرار بگیرد، برای نمونه بازار روغن های هوایی به طور ۱۰۰ درصد در اختیار نفت پارس است، هرچند اندازه این بازار خیلی بزرگ نیست و نمی تواند درآمد خیلی زیادی برای شرکت داشته باشم اما اعتبار زیادی را برای شرکت به وجود می آورد زیرا تولید ان جزو محصولات های تک محسوب می شود.

هدف گذاری نفت پارس این است که تا سال ۱۴۰۴ به انتخاب اول مشتری تبدیل شود که این به معنای بیشترین فروش نیست، بلکه هدف ارتقای کیفیت است و به نوعی همه مشتریان دوست داشته باشند روغن های نفت پارس را مصرف کنند

مدیر فروش شرکت نفت پارس تصریح کرد: در حال حاضر نفت پارس در چند بخش فعالیت می کند و در عین ها که نگاه به سودآوری دارد به نیاز بازار و تامین آن هم توجه می کند و همچنین به دنبال ایجاد تنوع در صنعت هستیم و هدف گذاری ما این است که تا سال ۱۴۰۴ به انتخاب اول مشتری تبدیل شویم که این به معنای بیشترین فروش نیست، بلکه هدف ارتقای کیفیت است، برای نمونه امروز همه دوست دارند بنز سوار شوند، اما خیلی ها نمی توانند خریداری کنند در بحث روغن موتور هم ما می خواهیم همین استراتژی را دنبال کنیم که همه مشتریان دوست داشته باشند روغن های نفت پارس را مصرف کنند چون می دانند که کیفیت بسیار بالایی دارند.

قلی پور افزود: در حال حاضر تمرکز اصلی نفت پارس بیشتر روی بازار داخلی است و در صادرات هم بیشتر روی کشورهای همسایه که با ایران مراوده دارند برنامه ریزی شده است، البته در شرایط کنونی محصولات جانبی به ۴۴ کشور دنیا هم صادرات می شود.

کد خبر: ۲۲۱٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha