۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
کارخانه چوب و کاغذ مازندران ۱۷۰ هزار تن از واردات کاغذ را می‌کاهد
رئیس سازمان صمت مازندران:

کارخانه چوب و کاغذ مازندران ۱۷۰ هزار تن از واردات کاغذ را می‌کاهد

ساری - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: کارخانه چوب و کاغذ استان در صورت حمایت، به تنهایی می‌تواند ۱۷۰ هزار تن از نیاز کشور به واردات کاغذ را کم کند.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه سالانه ۴۰۰ هزار تن کاغذ از خارج واردات می شود، افزود: این درحالی که کارخانه چوب و کاغذ استان به تنهایی می تواند ۱۷۰ هزار تن از این نیاز را تامین کند.

وی با بیان اینکه صنایع چوب و کاغذ استان در حال حاضر با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت دارد خواستار تلاش مسئولان برای حل مشکلات این کارخانه قدیمی که کارگران زیادی دارد، شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران پرداخت مطالبات، صدور مجوز برای واردت و تامین نیازهای چوبی را از مهمترین مطالبات برای رونق بخشی صنایع قدیمی چوب و کاغذ بیان کرد.

قوانلو با اشاره به اجرای طرح توسعه فرش ساوین در قائمشهر گفت: در جریان بازدید معاون وزیر و سفر وزیر کشور، قرار شد برای طرح توسعه این کارخانه حمایت های لازم صورت گیرد.

وی همچنین درباره وضعیت بازار و موجودی کالاهای استراتژیک و اساسی نیز گفت: در حال حاضر طبق پایش ها، وضعیت بازار در استان آرام و وضعیت کالاها مطلوب است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ارزش افزوده بخش صنعت در استان را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: این آمار در کشور ۱۷ درصد است.

کد خبر: ۲٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha