۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی و حجم اقتصاد کشور اندک است
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی و حجم اقتصاد کشور اندک است

آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی ما باید اقتصادی شود در وضعیت فعلی میزان سرمایه‌گذاری و سهم ۱۱ درصدی کشاورزی در تولید ناخالص داخلی نسبت به حجم اقتصاد کشور بسیار اندک است.

به گزارش بازار، محمد آقامیری، گفت: کشاورزی ما باید اقتصادی شود چرا که در وضعیت فعلی میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و میزان سهم ۱۱ درصدی که کشاورزی در تولید ناخالص داخلی دارد نسبت به حجم اقتصاد کشور بسیار اندک است.

سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی و حجم اقتصاد کشور اندک استوی با اشاره به پیشرفت‌های ارزشمند در حوزه کشاورزی، افزود: عملکرد در واحد سطح برخی استان‌ها در کشاورزی با میانگین جهانی برابری می‌کند و این نشان می‌دهد اگر برنامه‌ریزی داشته باشیم می‌توانیم به میزان استاندارد روز دنیا برسیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی منظم و انتخاب مدیران توانمند را پیش‌نیاز دستیابی به پیشرفت‌های اساسی در کشاورزی دانست و اضافه کرد: اگر بتوانیم ریل‌گذاری مناسبی را انجام دهیم تا مدیران بعدی نیز در این ریل حرکت کنند و تدوین یک برنامه عملیاتی برای کشاورزی که این برنامه یک زمان‌بندی مشخص دارد تا مردم نتایج ملموسی را از اجرای آن احساس کنند.

آقامیری مهم‌ترین موضوع در کشاورزی را امنیت غذایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری هست، دانست و گفت: یکی از ارکان اصلی وزارت جهاد کشاورزی توجه ویژه به امنیت غذایی است و مدیریت آب نیز با توجه به کمبود آب در کشور از موضوعات مهم کشاورزی است زیرا صرف هزینه برای مدیریت آب در حوزه کشاورزی، سرمایه‌گذاری است که ضروری و حیاتی است.

وی کشاورزی را مستعد نفوذ دشمن به غذای مردم و تروریسم زیستی دانست و اظهار کرد: نفوذ دشمن به غذای مردم و ایجاد تغییر در این غذا می‌تواند به مردم آسیب وارد کند و اگر چشم‌های تیزی در زمینه سموم و کود وجود نداشته باشد و استانداردهای این حوزه را رعایت نکنیم، بسیاری از بیماری‌های نوظهور گریبان گیر مردم خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha