۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷
مزایا و معایب سرمایه گذاری در صندوق های بخشی
کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد

مزایا و معایب سرمایه گذاری در صندوق های بخشی

کارشناس بازار سرمایه گفت:علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در یک صنعت خاص می‌توانند، در صندوق‌های سرمایه گذاری بخشی، سرمایه گذاری کنند.

به گزارش بازار، فاطمه صادقی افزود: این صندوق‌ها ملزم هستند حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های خود را در صنعتی سرمایه گذاری کنند که به منظور سرمایه گذاری در آن صنعت تشکیل شده اند وباقی مانده دارایی‌ها را مزایا و معایب سرمایه گذاری در صندوق های بخشیمی‌توانند در سایر صنایع و یا سایر دارایی‌ها نظیر طلا سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد: مهمترین مزیت این صندوق‌ها این است که سرمایه افراد را به صورت متمرکز در یک صنعت خاص سرمایه گذاری می‌کنند و همین عامل به همراه رشد صنعت می‌تواند بازدهی بیشتری را برای افراد داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از طرف دیگر افرادی که تمایل دارند درصنعت خاصی سرمایه گذاری کنند به جای اینکه زمان زیادی را برای شناسایی و انتخاب بهترین سهم آن صنعت صرف کنند می‌توانند از مدیریت حرفه‌ای و بهینه این صندوق‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: البته این صندوق‌ها به دلیل اینکه تنوع پذیری پایینی دارند ریسک بالاتری را می‌توانند به افراد تحمیل کنند و سرمایه گذاران لازم است هنگام سرمایه گذاری در این صندوق‌ها به این نکته توجه کنند.

هم اکنون ۲ صندوق بخشی در بازار سرمایه فعال است که هر دو این صندوق‌ها در صنعت پتروشیمی فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha