۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
سفر فعالان اقتصادی ایران به عربستان در آینده نزدیک
وزیر اقتصاد خبر داد‎‎‏

سفر فعالان اقتصادی ایران به عربستان در آینده نزدیک

وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران از سفر قریب الوقوع هیئت‌هایی اقتصادی از کشورمان به عربستان سعودی خبر داد و گفت که ریاض از نقشه راه پیشنهادی برای تعاملات اقتصادی دو کشور استقبال کرد.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت: در این نشست به وزیر اقتصاد عربستان پیشنهاد دادم که هیئت‌هایی از بخش خصوصی ایران یعنی مدیران شرکت‌های بزرگ به عربستان سفر کنند و به زودی شاهد سفر هیئت‌هایی از بخش خصوصی ایران، یعنی مدیران شرکت‌های بزرگ ایرانی به عربستان سعودی خواهیم بود.

خاندوزی افزود: ما آماده میزبانی از شرکت‌های سعودی و استقبال از آنها در ایران هستیم تا با پتانسیل‌های این کشور آشنا شوند و در زمینه‌های فناوری‌های معتبری که ایران در اختیار دارد و باوجود تحریم‌های اعمال شده توانسته است با توانایی‌های خود به آن‌ها دست یابد، سرمایه‌گذاری کنند.

ما آماده پذیرایی از هیئت‌های سعودی هستیم و امیدواریم تا پایان تابستان بتوانیم نه تنها تعامل بین بخش‌های دولتی، بلکه تعامل بین شرکت های خصوصی دو کشور را نیز آغاز کنیم.

در زمینه تعاملات اقتصادی دو دولت عربستان سعودی و ایران، موضوعی که من و همتای سعودی خود در این دیدار بر سر آن توافق کردیم، پروژه‌های سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز است که از مزایای اقتصاد ایران و عربستان به شمار می‌رود.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha