۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
فعالیت تجاری در مرز شلمچه شبانه‌روزی شود| ضرورت راه‌اندازی دستگاه‌های ایکس-ری کامیونی
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با بازار:

فعالیت تجاری در مرز شلمچه شبانه‌روزی شود| ضرورت راه‌اندازی دستگاه‌های ایکس-ری کامیونی

خرمشهر- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: فعالیت تجاری در مرز تجاری بین‌المللی شلمچه شبانه‌روزی شود و در زمان شامگاه فعالیت متوقف نشود.

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌ها، مسیرهای مواصلاتی، ظرفیت و از همه مهم‌تر قدمت و اعتبار مرز بین‌المللی شلمچه، ترجیح بازرگانان به فعالیت و ارسال کالاهای تجاری از این مرز است، اما لازمه تداوم این امر رفع برخی از معضلات است.

وی افزود: تاثیر گذاری، نفوذ و دیپلماسی ما در کشور عراق، تا حد فراوانی بر نحوه و میزان تجارت با این کشور اثر می‌گذارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر عنوان کرد: دلیل عدم فعالیت بارگیری کالاهای صادراتی در شب و به هنگام تاریکی، عدم اطمینان از حصول امنیت لازم و همچنین تعطیلی و فعال نبودن گمرک شلمچه است.

موسوی توضیح داد: فعالان گمرک ایران در مرز شلمچه به دلایلی که گفته شد نمی‌توانند فعالیت مناسبی در تاریکی شب داشته باشند. لازمه رفع این معضل شاید راه‌اندازی هر چه سریع تر دستگاه‌های ایکس ری کامیونی است. زیرا با این اقدام سرعت ورود و خرج کامیون‌های عراقی بیشتر و عملیات تجاری کالا روانتر و بهتر پیش خواهد رفت که در نتیجه با صرف زمان کمتر، قطعا می توان در روشنایی روز اقدامات تخلیه و بارگیری کالا را به طور کامل انجام داد.

وی به تعامل مناسب گمرک در دوره جدید، خاطرنشان کرد: تعامل گمرک در زمان مدیریت جدید با بازرگانان بسیار مناسب‌تر شده است، اما مهم‌ترین معضل قبلی که یگان ویژه حفاظت گمرک است همچنان پابرجاست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر تاکید کرد: پس از پیگیری‌های مکرر سالیان اخیر در رابطه با تخصیص نیروی گارد گمرک، با موافقت لازم از مراجع ذیربط، تعدادی نیرو به این یگان تخصیص داده شد که متاسفانه همه این نیروها در قسمت مسافری به کار گرفته شده و در باراندازهای تجاری، یگان حفاظت گمرک که ضابط قانونی مرزهاست، نیروی کافی را در اختیار ندارد.

موسوی گفت: با وجود جداسازی جاده ترانزیتی کالاهای تجاری در مرز شلمچه، شاهد وضعیت مناسبی از نظر روشنایی و همچنین زیرساخت در این مسیر نیستیم از سوی دیگر نیز ضرورت دارد نیروی انتظامی در مسیر جاده ترانزیتی کالاهای تجاری مستقر شده تا امنیت لازم برای رانندگان و بارهای تجاری فراهم شود.

کد خبر: ۲۲۱٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha