۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
نشست بررسی همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی برگزار شد
با حضور وزیر نفت و معاون نخست‌وزیر روسیه؛

نشست بررسی همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی برگزار شد

نشست بررسی همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی با حضور معاون نخست‌وزیر روسیه، وزیر نفت و هیئت‌های اقتصادی دو کشور برگزار شد.

به گزارش بازار، نشست مشترک هیئت‌هایی از کشورهای روسیه و ایران با حضور الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد دو کشور شامگاه سه‌شنبه در تهران برگزار شد.

دستور کار این نشست پیگیری محورهای همکاری دو کشور ایران و روسیه در زمینه انرژی و در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی اتمی، برق و نیرو بود که ضمن مرور و بحث و بررسی تفاهم‌های پیشین، حل و رفع موانع موجود برای اجرایی‌شدن تفاهم‌ها مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.

در حوزه نفت مقرر شد که طرف روس مطالعات میدان‌های نفتی ایران را به زودی تکمیل کند و ارزیابی‌های خود را درباره آنها ارائه دهد.

همچنین بنا شد در بخش گاز همکاری‌های خوبی شکل بگیرد که مذاکرات در این حوزه ادامه خواهد داشت و به گفته مقام‌های ایرانی، شاهد امضای قراردادهایی خواهیم بود.

از سویی پروژه‌هایی در بخش نیرو از پیش تعریف شده است؛ روسیه متولی پروژه نیروگاه سیریک برای فاینانس و تأمین اعتبار است که‌ موانع اجرای آن بحث و بررسی شد؛ همچنین موضوع اتصال برق بین کشورهای روسیه، ایران و آذربایجان به بحث گذاشته شد.

موارد مالی ساخت فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و راهکارهای حل و رفع آن نیز بحث شد تا این فازها نیز به‌زودی اجرایی شوند.

ارائه نیازمندی‌های فناورانه از سوی دو کشور نیز بخش دیگری از موارد مطرح‌شده در این نشست بود.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha