۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کشاورزان استان سمنان تسهیلات ضروری دریافت کردند
مدیرعامل صندوق کشاورزی سمنان در گفتگو با بازار:

کشاورزان استان سمنان تسهیلات ضروری دریافت کردند

سمنان- اکبری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی سمنان، از اعطای تسهیلات ضروری به کشاورزان استان برای مقابله با آثار سوء سرمازدگی، کم آبی و ... خبر داد.

محمد اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان سمنان به کشاورزان تسهیلات مقابله با وضعیت بحرانی می دهد، تاکید کرد: این تسهیلات برای آن است که کشاورزان بتوانند در مواقع ضروری از آن بهره گیری کرده و مثلا در مقابله با بلایای طبیعی خسارت کمتری بییند.

وی با بیان اینکه کشاورزانی که شاهد آسیب محصولات کشاورزی خودشان بودند یا خشکسالی و سرمازدگی، سیلاب و ... محصول و باغ یا مزرعه شان را تخریب کرده از این تسهیلات بهره مند می شوند، افزود: این تسهیلات به نوعی حمایتی محسوب می شوند.

پرداخت ۴۱ میلیارد تومان وام

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تاکنون تسهیلات به کشاورزان استان پرداخت شده است، گفت: کشاورزان استان در مواقع بحرانی از این تسهیلات بهره مند شده اند.

اکبری با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان هم اکنون نزدیک به ۳۹ میلیارد تومان اندوخته دارد، ابراز کرد: کل داشته های این صندوق در زمان تاسیس در سال ۸۶ بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان بود که شاهد هستیم سرمایه های صندوق بیش از ۶۰ برابر شده است.

اعطای تسهیلات و انجام حمایت‌های مالی به تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه در بخش کشاورزی یکی از رسالت های صندوق است

وی با بیان اینکه تعداد اعضای مستقیم این صندوق به ۱۰۶ تشکل فعال افزایش یافته است، ابراز کرد: صندوق کشاورزی استان سمنان هم اکنون ۳۵ هزار بهره بردار بخش زراعت و باغبانی و کشاورزی و ... را زیر مجموعه خود می بیند.

حمایت از سرمایه گذاران و فعالان بخش کشاورزی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی در مواجهه با موقعیت‌های بحرانی را یکی از رسالت های صندوق توسعه کشاورزی استان دانست.

اکبری در ادامه و با بیان اینکه یکی از کارکردهای صندوق تأمین نقدینگی به‌منظور تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی است، ابراز کرد: این تامین نقدینگی برای افزایش بهره‌وری در واحد های تولیدی کشاورزی صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه صندوق کارکرد های دیگری نیز دارد که از جمله آن می توان به دریافت کمک‌های مالی و اعتباری از دولت، بانک‌ها و سایر شرکت‌ها و مؤسسات داخلی و خارجی اشاره کرد، افزود: صندوق توسعه کشاورزی همچنین در زمینه تضمین متقاضیان سرمایه‌گذاری برای دریافت اعتبارات از موسسات مالی و بانکی، نقش آفرینی می کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه برخی تسهیلات را نیز صندوق راساً ورود کرده و به بهره برداران بخش کشاورزی می دهد، ابراز داشت: اعطای تسهیلات و انجام حمایت‌های مالی به تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه در بخش کشاورزی از جمله رسالت های صندوق توسعه کشاورزی محسوب می شود.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      2 0
      بیشتر پرداخت تسهیلات به کشاورزان خالی بندی وجنبه تبلیغات داره