۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
 اصلاح و توسعه باغات زیتون طارم  به میزان ۵۰۰ هکتار انجام می شود
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

اصلاح و توسعه باغات زیتون طارم به میزان ۵۰۰ هکتار انجام می شود

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال جهش تولید اصلاح و توسعه باغات زیتون طارم به میزان ۵۰۰ هکتار در دستور کار است که ۲۵۰ هکتار در سال ۹۹ و ۲۵۰ هکتار هم در سال آینده اجرا می شود. 

به گزارش خبرنگار بازار، جواد تاراسی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان،گفت: در سال جهش تولید سه طرح در بخش کشاورزی در استان زنجان اجرا خواهد شد. 

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید اصلاح و توسعه باغات زیتون طارم به میزان ۵۰۰ هکتار در دستور کار است که ۲۵۰ هکتار در سال ۹۹ و ۲۵۰ هکتار هم در سال آینده اجرا می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان در خصوص توسعه اراضی شیبدار در طارم، گفت: در پنج نقطه طارم این طرح در هزار و ۳۰۰ هکتار انجام می شود. 

تاراسی همچنین افزود: پرورش ماهی ۹۰۰ تنی در ایجرود در دو فاز انجام می شود که در اشتغال این شهرستان هم بسیار موثر خواهد بود. 

وی به اجرای طرح آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: هدف گذاری برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار بیش از هزار و ۸۱۷ هکتار است و از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان، تاکنون بیش از ۵۵ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار نصب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار در استان زنجان رشد دارد و با استقبال خوب کشاورزان همراه است. 

تاراسی با بیان اینکه اجرای آبیاری نوین تحت‌فشار از سال ۹۳ در استان اجراشده و توفیقات خوبی دارد، افزود: در هر هکتار چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان، افزود: در سال جهش تولید برای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی برنامه ریزی و اقدامات لازم در دستور کار می باشد. 

کد خبر: ۲۲٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha