۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
شکر در کارخانه کیلویی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان
دبیر ستاد تنظیم بازار خبر داد

شکر در کارخانه کیلویی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان

کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار از تعیین قیمت شکر کیلویی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان در کارخانه با مصوبه این ستاد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمدرضا کلامی در حاشیه نشست امروز ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه اینکه چغندر کشت پاییز، در بهار برداشت می‌شود و برداشت بخشی از نیشکر داخلی از اواخر اسفند شروع شده اکنون منابع خوبی در اختیار داریم از این رو برای حمایت از تولید کنندگان داخلی سقف قیمت شکر را کیلویی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان درکارخانه تعیین کردیم. وی افزود: این مصوبه باعث افزایش عرضه شکر به بازار می‌شود و مطمئن هستیم که قیمت شکر در بازار نیز کاهش خواهد یافت. ضمن اینکه کسانی که موجودی شکر دارند با دریافت قیمت جدید باید شکر را به بازار عرضه کنند.

کلامی گفت: در جلسه امروز اولویت کالاهای مشمول نظارت را تعیین کردیم که باید در اولویت بازرسی قرار گیرد که از جمله آن حبوبات است.

وی افزود: به واسطه اینکه حبوبات تولید داخل از تیر به بازار عرضه می‌شود و عرضه حبوبات وارداتی نیز در اولویت قرار گرفته، واحدهای بسته بندی که حبوبات را با فاکتور رسمی خریداری می‌کنند موظف شدند ضوابط قیمت‌گذاری و درج قیمت واقعی را در بسته بندی‌ها رعایت کنند.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه پایش بازار لوازم خانگی هم مورد پایش مستمر قرار می‌گیرد افزود: از سال قبل به واسطه کاهش تولید و حمایت از تولید کننده، واردات کالاهای ساخته شده را در این حوزه ممنوع کردیم و تولید کننده‌های داخلی ما با بیش از ۲۳ میلیون ظرفیت آمادگی این را دارند که مصارف داخلی را تامین کنند.

کلامی افزود: البته برخی از مواد اولیه این صنعت به تامین ارز بستگی دارد که نرخ ارز آن‌ها نرخ نیما است، اما نکته اساسی که ستاد تنظیم بازار بر آن تاکید کرد این است که لوازم خانگی جزو کالاهای حساس است و ضرورت دارد تولیدکنندگان داخلی بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری، بهای تمام شده آن را محاسبه کنند ضمن اینکه قبل از آنکه افزایش قیمت را اعمال کنند باید تاییدیه سازمان حمایت را دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به موجودی مناسبی که در برنج داریم و فصل برداشت داخلی هنوز شروع نشده قرار شد برنج‌های موجود در بنادر با اولویت ویژه ترخیص و در بازار عرضه شود.

کلامی ادامه داد: برای اینکه تخلفی در حوزه‌های مختلف کالایی اتفاق نیفتد یکی از مهمترین تصمیمات تنظیم بازار در اولویت قرار گرفتن بررسی انبارها بود باید بپذیریم که در مقطع زمانی کنونی برخی‌ها علاقمندند کالاها را انبار و احتکار کنند، زیرا احساس می‌کنند با این کار می‌توانند منفعت غیرمتعارف را به سمت خود هدایت کنند بنابراین ستاد تنظیم بازار به شدت تلاش خواهد کرد که انبارها را برای نگهداری این گونه کالاها ناامن کند.

وی گفت: کسانی که موجودی انبار دارند باید در سامانه‌های مربوط ثبت و به دستگاه‌های ذی ربط موجودی خود را اعلام کنند و اگر این اقدام را انجام ندهند کالاهای آن ها، احتکار تلقی شده و با آن برخورد خواهد شد. همچنین خودروهای صفر کیلومتر که خارج از ضوابط در پارکینگ‌ها دپو شده باشند احتکار تلقی شده و بر این اساس حتماً سعی خواهیم کرد که با این موضوع برخورد کنیم و دادستانی ها، دستگاه‌های نظارتی، تعزیرات و سازمان حمایت نیز این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

کد خبر: ۲۲٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha