۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
محاسبه قیمت ۳۲ قلم کالای مصرفی بر پایه بهای گندم
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

محاسبه قیمت ۳۲ قلم کالای مصرفی بر پایه بهای گندم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی قیمت گندم را مبنای تعیین قیمت برای سایر محصولات کشاورزی خواند و قیمت‌گذاری ۳۲ قلم کالای مصرفی را متأثر از بهای گندم دانست.

به گزارش بازار، محمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در برنامه سلام صبح بخیر رسانه ملی، گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دست‌اندرکاران بخش کشاورزی، امنیت غذایی را برای کشور تامین کنیم.

وی افزود: نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام مهار تورم و رشد تولید بسیار هوشمندانه انتخاب شده و در توان اقتصاد کشور است، مهار تورم با رشد تولید ثمربخش است و با قیمت‌گذاری دستوری محقق نخواهد شد.

محاسبه قیمت ۳۲ قلم کالای مصرفی بر پایه بهای گندمآقامیری با اشاره به اینکه باید بسترهای تولید را فراهم کرده و توسعه دهیم، یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه تولیدی و عهده‌دار تولید غذای مردم است.

وی بر ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای پیش‌بینی نیاز روزانه مردم به محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: این کارگروه‌ها میزان تولید در ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنند، تا کمبود و کاهش تولید ایجاد نشود در وزارتخانه جلساتی برای پیگیری مسایل تولید و مصرف برگزار می‌شود، در این نشست‌ها پیش‌بینی‌هایی برای مقدار تولید و عرضه کالاهای اساسی بخش کشاورزی ارایه و تاثیر در قیمت محصولات را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت خرید تضمینی گندم گفت: براساس قانون اصلاح شده مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹، قیمت‌گذاری برای محصولات کشاورزی به شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی واگذار شده برای این منظور جلسات مختلفی با حضور اعضا و ناظر شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی که نماینده مجلس در این شورا است، تشکیل شد و در نهایت برابر قانون، قیمت‌ گندم مصوب شد.

به گفته آقامیری: براساس قانون، شورایی برای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل شده، این شورا براساس خرد جمعی صلاحیت قانونی برای قیمت‌گذاری دارد و تصمیمات این شورا پس از تصویب، ابلاغ و قابل اجراست.

وی تصریح کرد: گندم مبنای قیمت‌گذاری برای ۳۲ قلم کالا در کشور است و تعیین قیمت غیرکارشناسی‌، بدون توجه به ابعاد آن، افزایش قیمت در سایر کالاها را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۲۲۱٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha