۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
تشکیل بیش از ۵ هزار فقره پرونده قاچاق در سال گذشته

تشکیل بیش از ۵ هزار فقره پرونده قاچاق در سال گذشته

معاون وزیر صمت از تشکیل ۵ هزار و ۷۴۸ فقره پرونده قاچاق کالا در سطح کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش بازار، حسین فرهیدزاده با اشاره به وضعیت قاچاق در سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از ۸۴ هزار مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سراسر کشور و در قالب گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های متولی و بازرسی‌های مستقل در سطح استانها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در همین مدت ۵ هزار و ۷۴۸ فقره پرونده متشکله مظنون به قاچاق در سطح عرضه به ارزش ۹۰ هزار میلیارد ریال داشتیم؛ اظهار کرد: طبق آمار از مجموع این تعداد پرونده ۹۲ درصد به تخلفات حمل، نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق و ۸ درصد باقیمانده به عدم رعایت ضوابط تعیینی دولت در خرید، فروش، حمل و نگهداری کالاهای تولید داخل و وارداتی مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ اختصاص داشته است.

رئیس سازمان حمایت بیان کرد: قطعا همچون گذشته با متخلفان عرضه کالای قاچاق به منظور حمایت از تولیدات داخلی با قدرت و شدت برخورد قانونی می‌شود. برهمین اساس؛ طی همین مدت ۲۸ درصد از تعداد و ۹۹ درصد از ارزش ریالی پرونده‌های متشکله قاچاق به پرونده‌های با ارزش بالای پنجاه میلیون ریال اختصاص داشته است.

وی تصریح کرد: رصد آمار و ارقام حاکی از این است که بیشترین تعداد پرونده قاچاق مربوط به کالاهای دخانیات با ۳۷ درصد، موارد خوراکی با ۲۰ درصد، اقلام آرایشی با ۱۶ درصد و نهایتاً خودرو و لوازم یدکی با ۷ درصد است.

کد خبر: ۲۲۱٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha