۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت خشکسالی در مازندران
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس اعلام کرد؛

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت خشکسالی در مازندران

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به مشکلات خشکسالی در استان گفت: دولت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت های خشکسالی برای استان درنظر گرفته است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که مشکلات استان مازندران به دلیل خشکسالی مضاعف شده است، افزود: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دولت برای جبران خسارت های ناشی از خشکسالی در استان مازندران در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی به خوبی پیش می‌رود اما باید به اقتصاد و معیشت هم توجه شود، گفت: خشکسالی حال و روز کشاورزی را در استان تلخ کرده است.

وی با اظهار این که زاویه ای با عنوان اینکه حلقه مفقوده در حوزه تولید وجود دارد، گفت: باید برای حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کرد و این مسئله پاشنه آشیل تبدیل شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مازندران با بیان این که حوزه اقتصادی نیازمند توجه و تلاش ویژه است، گفت: باید از ظرفیت های موجود برای رونق اقتصادی بهره گرفت و آب بندان ها یکی از ظرفیت ها است.

زارعی با بیان اینکه حجم آب آب بندها دو تا دو و نیم میلیون متر مکعب است و می‌توان با بهسازی و مرمت آن از این ظرفیت و از کاربردهای متنوع آن در حوزه کشاورزی، آبزی پروری و غیره بهره گرفت، افزود: برای اقتصادی کردن کشاورزی روش های مختلف وجود دارد و تقویت تعاونی‌ها از جمله راهکارهاست.

این نماینده مجلس با عنوان اینکه اگر میزان برداشت برنج در هکتار کمتر از پنج تن باشد نمی‌توانیم با کشورهای پیشرو در این زمینه رقابت کنیم، گفت: باید میزان بهره‌وری و اشتغال را در استان به ویژه روستاها افزایش دهیم و آن را یک مطالبه بدانیم.

کد خبر: ۲۲۰٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha