۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
ارزآوری ۸۷ هزار دلاری توت فرنگی در مازندران/ صادرات ۴۵۰ هزار تنی محصولات
در گفتگو با بازار مطرح شد

ارزآوری ۸۷ هزار دلاری توت فرنگی در مازندران/ صادرات ۴۵۰ هزار تنی محصولات

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ارزآوری ناشی از صادرات توت فرنگی استان در سال جاری را ۸۷ هزار دلار بیان کرد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه خوشبختانه انواع محصولات باغی نظیر هلو، شلیل و محصولات زراعی مانند توت فرنگی در سبد صادراتی استان جای گرفته است، افزود: به عنوان نمونه سال جاری ۳۵ هزار تن توت فرنگی از استان به خارج صادر شده است.

وی ارزآوری ناشی از صادرات توت فرنگی به روسیه را طی سال جاری بیش از ۸۷ هزار دلار بیان کرد و گفت: صادرات محصولات کشاورزی علاوه بر ارزآوری سبب ایجاد اشتغال، رونق تولید و جهش تولید می شود.

شهیدی فر با بیان اینکه این استان سال گذشته بیشترین مقدار صادرات محصولات کشاورزی را داشته است، گفت: محصولاتی نظیر مرکبات، کیوی، لبنیات، گل و گیاه و غیره به کشورهای خارجی راه یافته است.

وی همچنین با اشاره به برداشت هلو و شلیل از باغات استان اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن هلو در استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح باغات هلو را در استان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: این محصول نیز توانسته با صادرات به بازارهای آذربایجان و روسیه راه یابد.

وی با اشاره به صادرات ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی سال قبل در استان گفت: از مجموع میزان صادرات ۱۶۰ هزار تن مرکبات، ۱۸۰ هزار تن کیوی و مابقی لبنیات بوده است.

کد خبر: ۲۲٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha