۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
اولویت واحدهای فناور دانشگاهی حل مشکلات مردم در استان ها باشد/ فعالیت ۵ هزار شرکت دانش بنیان
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

اولویت واحدهای فناور دانشگاهی حل مشکلات مردم در استان ها باشد/ فعالیت ۵ هزار شرکت دانش بنیان

بیرجند - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: واحدهای فناوری و رشد در دانشگاه ها اولویت را برای حل مسائل و مشکلات مردمی استان ها بگذارند.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نوآوری های شرکت های فناور در ایام کرونا بیان داشت: موفقیت های این شرکت ها موجب شد تا بر موج اول کرونا غلبه کنیم.

 وی با بیان اینکه شمار شرکت های دانش بنیان در کشور از مرز پنج هزار شرکت گذشته است، ادامه داد: تلاش های شرکت های فناور باعث شد تا به واردات دارو و بسیاری از تجهیزات بیمارستانی و امکانات مورد نیاز بخش‌های «آی سی یو» نیاز نداشته باشیم.

ستاری همچنین از انعقاد قراردادهایی با این شرکت ها برای تولید واکسن و دارو برای بیماری کرونا خبر داد و افزود: تسهیلات خوبی  در اختیار شرکت‌های دانش بنیان متضرر از کرونا قرار داده ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم باید حس کنند که فعالیت های پژوهشی منجر به حل مسائل و مشکلات آنها می شود، بیان داشت: اولویت دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ باید حل معضلات مردم باشد.

 وی با اذعان به اینکه دغدغه مندی برای مردم می تواند پایه یک اقتصاد دانش بنیان قوی باشد، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا امکانات و تجهیزات بیشتری با پیگیری های مسئولان خراسان جنوبی در اختیار شرکت های دانش بنیان استان قرار دهیم.

ستاری عنوان کرد: جهت گیری دانشگاه ها باید به سمت اقتصاد دانش بنیان باشد و در این زمینه آماده کمک به شرکت ها هستیم.

 وی با اشاره به سابقه خراسان جنوبی در حوزه دانشگاهی و کارآفرینی بیان کرد: زیر ساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان‌جنوبی نیازمند کمک است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: علی رغم برخی کمبودها و تنگناها در خراسان جنوبی اما شاهد رشد فعالیت های پارک های علم و فناوری و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

کد خبر: ۲۲٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha