۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
اثر لایحه ضد تورمی دولت بر کاهش قیمت محصولات وارداتی

اثر لایحه ضد تورمی دولت بر کاهش قیمت محصولات وارداتی

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه ضدتورمی دولت سبب کاهش نرخ ارزش افزوده خواهد شد که به تبع آن، قیمت تمام شده محصولات وارداتی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری افزود: بر اساس این لایحه نرخ ارزش افزوده کاهش خواهد یافت که به تبع آن، قیمت تمام شده محصولات وارداتی کاهش پیدا می‌کند و عملا نوعی پرداخت یارانه محسوب می‌شود و به نحوی ضد تورم برای تحقق شعار سال خواهد بود.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: در صورت بررسی و تصویب این لایحه قیمت محصولات ذکر شده در آن با توجه به کاهش قیمت جهانی نباید افزایش یابد اما سه پدیده ممکن است اثر این کاهش نرخ ارزش افزوده را خنثی کند و حتی افزایش قیمت را نسبت به سال گذشته در بر داشته باشد که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به سه عاملی که ممکن است سبب افزایش قیمت شود، تاکید کرد: شرکت‌های بسته بندی و فرآوری که به دلیل افزایش دستمزد نیروی کار و انرژی افزایشی بیشتر از ۸ درصد را خواهند داشت، شبکه حمل و نقل و شبکه توزیع و دلالی کالاها سه عاملی است که احتمال تاثیر بر قیمت کالاها توسط آن وجود دارد که دراین بخش مدیریت لازم توسط دولت ضروری است.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha