۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
برخی پیشنهادات برای مهار تورم تولید را زمین گیر می کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

برخی پیشنهادات برای مهار تورم تولید را زمین گیر می کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می خواهیم موضوع تورم را به صورت زیرساختی حل و فصل کنیم باید شکاف بین تقاضای کل و عرضه کل در اقتصاد کشور را پُر کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی، با اشاره به ریشه مشکلات تورمی در اقتصادی ایران بیان کرد: ما در بحث تورم دچار مشکل چند دهه شکاف و فاصله بین تقاضای کل و عرضه کل هستیم.

وی با اشاره به ناترازی ایجاد شده بین فاصله تقاضای کل و عرضه کل در اقتصاد کشور، اظهار کرد: این ناترازی امروز خود را در بودجه دولت و سیاست های ارزی نشان می دهد لذا ما ناچاریم برای پر کردن این فاصله یا استقراض و یا به سراغ واردات برویم و مصرف و تقاضای بالا برای سرمایه گذاری را با واردات انباشته تامین کنیم.

طغیانی با بیان اینکه ما در تمامی این سالها کسری بودجه داشتیم، بیان کرد:همواره این شرایط یا به بازار ارز فشار و یا ما را در حوزه تورم دچار مشکل کرده است.

این نماینده مجلس تاکیدکرد: راهکار در این بخش همانی است که در شعار سال در نظر گرفته شده است یعنی مهار تورم در عین رشد تولید؛ ما باید آن فاصله بین تقاضای کل و عرضه کل در اقتصاد ایران را پر کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اگر می خواهیم موضوع تورم را به صورت زیرساختی حل و فصل کنیم باید شکاف بین تقاضای کل و عرضه کل در اقتصاد کشور را پُر کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید شعار رشد تولید و مهار تورم را با هم ببینیم، بیان کرد: برخی اوقات بنده مشاهده می کنم که یکسری اقداماتی پیشنهاد می شود که مهار تورم در آن لحاظ شده است اما تولید را زمین گیر می کند و یا برخی پیشنهادات برای تولید خوب است و اما از سویی دیگر تورم زا است. بنابراین ما باید رشد تولید و مهار تورم را با هم ببینیم و ملزومات آن را تامین کنیم.

کد خبر: ۲۲۰٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha