۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
افزایش یک درصدی قیمت مس علیرغم کاهش تقاضای چین
تحلیل بازار مس؛

افزایش یک درصدی قیمت مس علیرغم کاهش تقاضای چین

قیمت مس در بازارهای جهانی علیرغم کاهش تقاضای چین در ماه آوریل با افزایش یک درصدی روبرو شده و به ۸۲۵۰ دلار در هر تن رسید.

به گزارش بازار؛ قیمت مس در بازارهای جهانی علیرغم کاهش تقاضای چین در ماه آوریل با افزایش روبرو شد. بر اساس آخرین داده های منتشر شده در روز جمعه، قیمت قراردادهای آینده مس در ماه جولای در بازار کامکس نیویورک با افزایش ۱ درصدی به ۸۲۵۰ دلار در هر تن رسید.

این در حالی بود که طی روزهای پنجشنبه و صبح روز جکعه، شاهد افزایش معاملات کوتاه مدت بودیم که همین امر منجر به ریزش تقریبی قیمت شد. با اینحال، در نیمروز دوم روز جمعه، کاهش معاملات کوتاه مدت منجر به افزایش مجدد قیمت مس شد.

با اینحال، «آل مونرو» تحلیلگیر بازار فلزات اساسی معتقد است که افزایش قیمت مس منجر به جهش قیمت در بازار نشده و بازار همچنان در حاشیه به سر می برد.

وی معتقد است که افزایش تقاضای فیزیکی در بازار مس همچنان ضعیف بوده و روند بازار در کوتاه مدت کاملا به شرایط اقتصاد کلان جهانی بستگی دارد. از سوی دیگر، گفته می شود با توجه به شاخص دلار و وضعیت اقتصاد ایالات متحده، خریداران مایل به خرید با دلار نبوده و خواستار استفاده از ارزهای دیگر برای خریدهای خود هستند.

لازم به ذکر است، آخرین گزارش گمرک چین نشان می دهد که واردات مس به این کشور طی ماه آوریل ۱۲.۵ درصد کاهش داشته که دلیل آن، تقاضای ضعیف و جهش در تولید محصولات داخلی عنوان شده است.

به گفته گمرک چین، میزان واردات مس در ماه آوریل به ۴۰۷.۲۹۴ تن کاهش یافته که موارد شامل تمامی اقلام مرتبط با مس از جمله شمش، آلیاژ و آنود می باشد. گفته می شود میزان رشد اقتصادی چین در ماه آوریل کمتر از حد انتظار و برنامه ریزی شده بوده که همین موضوع منجر به کاهش واردات مس و دیگر فلزات اساسی به این کشور شده است.

از سوی دیگر، آمارهای جدید از وضعیت دومین اقتصاد جهان بیانگر این است که بسیاری از کارخانه های صنعتی و بزرگ چین در سه ماهه نخست سال جاری با رشد دو رقمی منفی مواجه بوده و همچنان در وضعیت نیمه تعطیل به سر می برند.

کد خبر: ۲۲۰٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha