۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
تقدیر رئیس جمهور از گزارش «اولین‌های برقی» وزیر نیرو

تقدیر رئیس جمهور از گزارش «اولین‌های برقی» وزیر نیرو

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور از گزارش «اولین های برقی» وزیر نیرو و دستاوردهای مهم صنعت برق کشور تقدیر کرد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در گزارشی تحت عنوان «اولین‌های برقی؛ دستاوردهای حاصل شده برای نخستین بار در کشور در سال ۱۳۹۸» را طی نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

رئیس‌جمهور درباره این نامه و گزارش  پی‌نوشت کرد: از وزارت نیرو و شخص جناب عالی برای دستاوردهای مهم در این صنعت زیربنایی تقدیر و تشکر می نمایم.

شایان ذکر است، گزارش «اولین‌های برقی» ۱۰ موفقیت بزرگ و دستاورد مهم صنعت برق ایران که برای نخستین بار در طول عمر این صنعت در کشورمان، تنها در خلال سال ۱۳۹۸ کسب شده است را بازگو می‌کند. همچنین در این گزارش، ۲۰ برنامه ویژه صنعت برق در سال ۱۳۹۹ آورده شده است.

تقلیل رشد اوج توان مصرفی برق کشور به یک درصد، مانایی شبکه برق کشور در بازه فرکانسی تعیین‌شده با حداقل انحراف، تک‌رقمی شدن تلفات شبکه توزیع نیروی برق کشور، دسترسی به حداکثر راندمان واحدهای حرارتی، تولید بیش از یک‌چهارم برق موردنیاز کشور بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی، ساخت سیستم‌های کنترل پیشرفته نیروگاهی، سنکرون‌سازی شبکه برق کشورمان با عراق و ... برخی از مهم‌ترین دستاوردهای مورد اشاره در این گزارش است.

کد خبر: ۲۲٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha