۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
تامین مالی تولید از بازار سرمایه مورد حمایت بورس است
رئیس سازمان بورس:

تامین مالی تولید از بازار سرمایه مورد حمایت بورس است

سمنان- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با اشاره به رویکردهای بورس و بازار سرمایه، گفت: تامین مالی تولید از بازار سرمایه در استان‌ها مورد حمایت بورس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید عشقی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش بورس و تامین مالی شرکت های تولیدی استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه هدف از برگزاری این‌جلسات، ایجاد ارتباط و شروع گفتمان در حوزه بازار سرمایه در سطح استان است، بیان داشت: ایجاد تعامل بین فعالان بازار سرمایه و بخش خصوصی در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده اقتصاد استان سمنان در اختیار بخش خصوصی است که در این‌ همایش مَد نظر و توجه قرار دارند، افزود: تامین‌ مالی از بازار سرمایه ویژه بخش خصوصی از رویکردهای اولویت‌دار ما در سازمان بورس اوراق بهادار ایران طی سال جاری است.

رئیس سازمان بورس همچنین بیان کرد: میزان انتشار اوراق شرکتی در کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، با مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان، سه برابر شد که در سال جاری تلاش داریم این‌میزان را بیش از این افزایش دهیم.

عشقی با بیان اینکه هدف ما این است تا منابع نقدینگی موجود در کشور را از طریق تامین‌مالی در بازار سرمایه، به سمت تولید هدایت کنیم، گفت: پذیرش شرکت های دانش بنیان و خرد استان و تامین‌ مالی این شرکت ها از طریق صندوق‌های جسورانه از اهداف برگزار این سفر، همایش و پنل های زیر مجموعه است.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه می‌تواند نقش بسیار مطلوبی را در تامین مالی شرکت ها ایفا کند، چرا که مشارکت مردم در این‌ حوزه بسیار پر رنگ‌ خواهد شد، افزود: مباحث آموزشی و بحث های‌ مرتبط با پذیرش و تامین‌ مالی در همایش امروز و کارگاه ها و پنل های تخصصی، ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha