۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
دستمزد کارگران موقت در انگلیس کمتر از حداقل دستمزد

دستمزد کارگران موقت در انگلیس کمتر از حداقل دستمزد

نیمی از کارکنانی که بدون قرارداد یا با قراردادهای موقت در انگلیس کار می کنند، از جمله کارگران در بخش های حمل و نقل کالا، از حداقل دستمزد نیز کم تر حقوق می گیرند.

به گزارش بازار، اقتصاد گیگ ( gig economy )، عملا یک بازار آزاد است. در این بازار، افراد بدون اینکه به‌شکل ثابت یا برای طولانی مدت به استخدام یک کسب و کار و کارفرما در بیایند، در ازای اجرای یک طرح یا کار کوتاه‌مدت، دستمزد می‌گیرند.

روزنامه گاردین در این باره نوشت ۵۲ درصد از افرادی که در اقتصاد انگلیس کار می‌کنند، کم‌تر از حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند.

براساس بررسی پژوهشگران دانشگاه بریستول در انگلیس، یک چهارم از شاغلان در اقتصاد گیگ در این کشور می‌گویند شغلشان، با خطر جانی روبروست.

به گزارش پژوهشگران دانشگاه بریستول، شاغلانی که در مشاغل موقت و بی ثبات در انگلیس کار می‌کنند، با تنش روانی و اضطراب روبرویند. در این گزارش آمده است همزمان با افزایش بهای غذا، سوخت و اجاره مسکن در انگلیس، این گونه شاغلان بیش‌تر در معرض بحران مالی قرار دارند. در این بررسی از ۵۱۰ نفر از شاغلان در اقتصاد گیگ انگلیس، نظرخواهی شد.

پیش‌تر اندرو بیلی با ابراز تاسف از تداوم افزایش نرخ تورم در این کشور گفته بود متاسف است که در این شرایط قشرهای فقیر بیشترین فشار را تحمل می‌کنند و بیشترین اسیب را می‌بینند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی انگلیس در دو سال اخیر نرخ تورم در این کشور پنج برابر شده و به بالاترین میزان در بیش از چهل سال اخیر رسیده است.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صمد IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      ببین چقدر تورم پایین هست که کارگران در اینگلیس باوجود پاین بودن حقوقشان به راحتی زندگی میگذرونند