۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
 قیمت جهانی طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار

قیمت جهانی طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار

قیمت طلا با افزایش ۰.۲ درصدی به ۲۰۳۲.۵۸ دلار در هر اونس رسید و معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۴۱.۸۰ دلار رسید.

به گزارش بازار، در حالی که سرمایه گذاران به دنبال شفافیت بیشتر در مسیر سیاست های پولی بانک مرکزی ایالات متحده هستند، قیمت طلا امروز پنجشنبه با حمایت ضعیف دلار و نگرانی های اقتصادی افزایش یافت.

طلا در معاملات نقدی با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۳۲.۵۸ دلار در هر اونس رسید و معاملات آتی طلای آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۴۱.۸۰ دلار رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و باعث شد قیمت فلز زرد به واحد پول آمریکا برای خریداران خارج از کشور قابل دسترسی باشد.

قیمت طلا در ابتدا، دیروز چهارشنبه، پس از انتشار آمارهای تورم ایالات متحده، افزایش یافت و پس از آن در نتیجه افزایش سود، کاهش یافت.

افزایش سالانه قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در آوریل برای اولین بار در دو سال گذشته به کمتر از ۵ درصد کاهش یافت، که می تواند دلیلی برای توقف موقت افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در ماه آینده باشد.

در مورد سایر فلزات گرانبها، نقره در معاملات نقدی با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۵.۳۷ دلار در هر اونس رسید و پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۱۵.۹۲ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶۰۴.۲۳ دلار رسید.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha