۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
ریزش محدود بورس دلیلی بر زیان‌ده بودن سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ریزش محدود بورس دلیلی بر زیان‌ده بودن سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ما در مقابل یک افزایش شدید بورسی ممکن است یک ریزش محدود هم داشته باشیم، گفت: به واقع این دلیلی بر زیان‌ده بودن سرمایه گذاری در بورس نیست.

به گزارش بازار، جعفر قادری، با اشاره به ریزش‌های اخیر بازار سرمایه، گفت: یک بخشی از ایراد و اشکالات در زمینه ریزش‌های اخیر بورس، مربوط به حوزه فعالیت وزارت اقتصاد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت اقتصاد اگر به موقع شرایط را فراهم می‌کرد که سهام جدید به این بازار عرضه شود، این وضعیت قیمت‌ها و شکل گیری حباب بورسی را نداشتیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از همان ابتدا هم به مسئولین تذکر دادیم که نباید حباب قیمتی در بازار سرمایه شکل بگیرد و این حباب قیمتی دوباره کار را به ریزش سهام و سایر مشکلات می‌کشاند.

قادری با تاکید بر این نکته که اگر سهام به موقع به بازار سرمایه عرضه می‌شد، این افزایش عرضه می‌توانست منجر به ریزش قیمت‌ها شود، تصریح کرد:به واقع وقتی حباب قیمتی شکل می‌گیرد این حباب به خودی خود باعث می‌شود تا عملا زمینه برای ریزش‌ها فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریزش‌های بورسی اخیر شبیه ریزش‌های سال ۹۹ نیست بیان کرد: به واقع در حال حاضر یک چشم اندازی در زمینه ارتباط با کشورهای منطقه و تعاملات فی مابین وجود دارد و ممکن است باعث ترکیدن حباب قیمتی شکل گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین وقتی رویکرد تعاملات بین المللی مد نظر است، زمینه برای صادرات محصولات و تامین مواد اولیه و دسترسی به دانش فنی و تکنولوژی روز فراهم می‌شود و این مسئله مقداری قدرت مانور واحدهای تولید و زمینه سودآوری بیشتری را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند که این خود می‌تواند عملا مانع ریزش‌ها به مانند چند سال گذشته بورسی شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اینکه تصور کنیم مسیر حرکت بورس همیشه مسیر افزایشی و هیچ کاهشی در کار نیست، درست نیست و به واقع در کنار هر افزایشی ممکن است ریزشی هم شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه ما در مقابل یک افزایش شدید بورسی ممکن است یک ریزش محدود هم داشته باشیم، گفت: به واقع این دلیلی بر زیان ده بودن سرمایه گذاری در بورس نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در زمینه فعالیت در بورس باید به این نکته توجه کنیم که اگر می‌خواهیم به بورس به عنوان یک سرمایه گذاری کوتاه مدت نگاه کنیم، کاملا در اشتباه هستیم چراکه در مقاطع کوتاه مدت ممکن است هزینه‌های ریزش مشمول این فعالیت شود و از افزایش قیمت‌ها بهره‌ای نبریم.

کد خبر: ۲۲۰٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha