۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
ساخت و عرضه خانه بلاعوض برای افراد بی بضاعت انجام شود
نماینده مردم تهران در مجلس:

ساخت و عرضه خانه بلاعوض برای افراد بی بضاعت انجام شود

نماینده مردم تهران گفت: پشت بام خوابی به هیچ عنوان به یک رویه تبدیل نشده و شاید مواردی اندک، موضعی و مقطعی باشد که در اثر اتفاق خاصی رخ داده و باید بررسی و حل شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر افزایش پشت بام خوابی در اثر گرانی اجاره بها مسکن گفت: در روزهای اخیر شاهد انتشار اخباری مبنی بر پشت بام خوابی مردم در اثر گرانی اجاره خانه در برخی از رسانه‌های، داخلی و خارجی و معاند هستیم که باید تاکید کنم این رسانه‌ها ابتدا باید به بی‌خانمان‌ها و وضعیت اسف بار اجتماعی مردم در کشور خودشان رسیدگی کرده و پیش از دلسوزی برای مردم دیگر کشورها فکری به حال مردم کشورشان کنند؛ چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پشت بام خوابی در کشورمان به هیچ عنوان مسئله کلان و وسیع نبوده و شاید مواردی اندک، موضعی و مقطعی باشد و در این امر در اثر اتفاق خاصی رخ داده باشد. دولت و مجلس عزم خود را جزم کردند تا بازار مسکن را ظرف دو سال آینده ساماندهی کرده و به وضع مطلوبی برسانند. مسئولان باید تمام اهتمام خود را به کار بگیرند تا تعهد ایجاد شده را هر چه سریع‌تر به اتمام برسانند تا فاصله میان عرضه و تقاضا کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اجاره پشت بام و مناطق مشاع ساختمانی غیر قانونی است، تاکید کرد: این کار خلاف قانون است هرچند این موارد در کشور به یک رویه تبدیل نشده است چرا که ما مردمان مومن و متعدی داریم که با کمک‌های مومنانه و خیریه خود گره گشای مردم معسر بوده و به آنها کمک می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در کشور حتی برای اقشاری که توانایی پرداخت سهم‌شان را در ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن ندارند و در دهک های پایین قرار گرفته اند، پیش بینی کردیم دستگاه‌های حمایتی خانه را بلاعوض ساخته و در اختیار آنها قرار دهند لذا وقتی تا این حد پیش رفتیم آیا نمی‌توانیم مشکل پشت بام خوابی تعداد اندکی را حل کنیم؟ به نظر می‌رسد برخی از روزنامه‌های زرد برای جلوه نمایی به موضوعاتی می پردازند که مسئله عمومی کشور نیست؛ هرچند معتقدیم اگر حتی تعداد اندکی هم به دلیل مشکلات مالی توان تهیه خانه را نداشته و به پشت بام‌ها سوق پیدا کردند، با مورد بررسی قرار گرفته و مشکل آنها حل شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha