۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
 قیمت سرویس‌های جانبی پتروشیمی‌ها به سال ۹۹ بازگشت

قیمت سرویس‌های جانبی پتروشیمی‌ها به سال ۹۹ بازگشت

بر اساس دادنامه صادره از هیات تخصصی صنایع بازرگانی دیوان عدالت اداری، گره کور قیمت‌گذاری دستوری تعیین نرخ خوراک گازی واحدهای پتروشیمی باز و قیمت یوتیلیتی پتروشیمی‌ها به سال ۱۳۹۹ بازگشت.

به گزارش بازار، قیمت‌گذاری سرویس‌های جانبی مجتمع‌های پتروشیمی در یک سال گذشته به گره کوری بین مجتمع‌های پتروشیمی و ۲ پتروشیمی فجر و مبین به عنوان تامین کنندگان اصلی یوتیلیتی پتروشیمی‌ها تبدیل شده بود.

مجتمع‌های پتروشیمی افزایش ناگهانی تا بالای ۲۵۰ درصد در برخی سرویس‌های جانبی را عامل بازدارنده در استمرار تولید می‌دانستند و شرکت‌های فجر و مبین نسبت به ثابت بودن قیمت یوتیلیتی در سال‌های اخیر اعتراض داشتند.

در این کش و قوس، شورای رقابت در دو مرحله رای به افزایش قیمت یوتولیتی داد، اما در نهایت این مشکل به دیوان عدالت اداری رسید؛ در نهایت بر اساس دادنامه صادره از هیات تخصصی صنایع بازرگانی دیوان عدالت اداری صادره ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، گره کور قیمت‌گذاری دستوری تعیین نرخ خوراک گازی واحدهای پتروشیمی باز و قیمت یوتیلیتی پتروشیمی‌ها به سال ۱۳۹۹ بازگشت. در بر اساس این دادنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی مرجع قیمت گذاری نرخ خوراک و سرویس‌های جانبی نبوده و تمام آنچه که هلدینگ خلیج فارس تحت عنوان مطالبات شرکت فجر و مبین انرژی ادعا می‌نمود با توجه به این دادنامه ابطال شد.

قبل‌تر شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعمال افزایش بی‌رویه در نرخ خوراک و یوتیلیتی سعی بر جبران زیان شرکت‌های یوتیلیتی ساز هلدینگ خلیج فارس می‌کرد و مرتباً با قطع سرویس‌های جانبی و ایجاد مانع برای تولید پتروشیمی‌ها سعی بر اعمال فشار برای دریافت مبالغ چند ده هزار میلیاردی از پتروشیمی‌ها داشت.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha