۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کاهش ۲۱ درصدی واردات ذرت به کشور
در فروردین ماه سال جاری رخ داد

کاهش ۲۱ درصدی واردات ذرت به کشور

ارزش واردات جو در فروردین ماه سال جاری با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۴۱ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار رسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در ماه نخست سال جاری ۱۶۶ هزار و ۶۲۰ تن جو وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات ۱۹۴ هزار و ۶۲۰ تنی دوره مشابه سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی را نشان می دهد.

در بازه زمانی این گزارش، ۴۳۰ هزار و ۲۲۰ تن ذرت به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات ۴۹۸ هزار و ۸۵۰ تنی ذرت به ارزش ۱۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار در ماه نخست سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۴ درصدی  و به لحاظ ارزشی کاهش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

براساس این گزارش، در ماه نخست سال جاری ۲۶۹ هزار و ۷۳۰  تن کنجاله به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۹۹۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات ۲۲۸ هزار و ۸۷۰ تنی کنجاله سویا به ارزش ۹۸ میلیون و ۱۹۰ هزار دلار در دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی به لحاظ وزنی و ۹ درصدی به لحاظ ارزشی را نشان می دهد.

در ماه نخست امسال مجموعا ۸۶۶ هزار و ۵۷۰ تن انواع نهاده های دامی (ذرت، جو و کنجاله سویا) به ارزش ۲۵۳ میلیون و ۵۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات ۹۲۲ هزار و ۳۴۰ تنی انواع نهاده ها به ارزش ۲۷۳ میلیون و ۵۰ هزار دلار در دوره مشابه سال گذشته کاهش شش درصدی وزنی و هفت درصدی ارزشی را نشان می دهد.

کد خبر: ۲۲٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha