۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
دولت ترکیه حقوق کارمندان را ۴۵ درصد افزایش می‌دهد
چند روز مانده به برگزاری انتخابات؛

دولت ترکیه حقوق کارمندان را ۴۵ درصد افزایش می‌دهد

اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه چند روز مانده به آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمان این کشور، اعلام کرد دولت حقوق کارمندان را ۴۵ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش بازار، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در تلاش برای انتخاب مجدد در بحبوحه بحران اقتصادی این کشور، از افزایش حقوق کارمندان دولت خبر داده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند رقابتی تنگاتنگ میان اردوغان و کمال کلیچداراوقلو نامزد اپزوسیون ریاست‌جمهوری این کشور وجود دارد و محبوبیت کلیچداراوقلو به نظر بالاتر از اردوغان است.

اردوغان طب سخنرانی در نشستی در آنکارا درباره حقوق اقتصادی و اجتماعی کارمندان دولت خبر افزایش دستمزد کارمندان را اعلام کرد و گفت که دولت با افزایش ۴۵ درصدی حقوق کارمندان، حداقل درآمد کارمندان دولتی را به ماهی ۱۵ هزار لیر، برابر ۷۶۸ دلار در ماه خواهد رساند.

اقتصاد ترکیه یکی از محورهای اصلی تاثیرگذار در نتیجه انتخابات این کشور است. کاهش غیرمتعارف نرخ بهره که راهکار ویژه اردوغان برای مهار تورم بود، ارزش لیر ترکیه را در اواخر سال ۲۰۲۱ به شدت کاهش داد و سال گذشته نرخ تورم را به اوج ۲۴ سال اخیر خود، یعنی ۸۵.۵ درصد رساند.

همچنین وقوع دو زلزله ویرانگر در ماه فوریه، اقتصاد درحال تقلای این کشور را تحت فشار بیشتر قرار داد و ضربه‌ای کاری به کارزار انتخاباتی اردوغان وارد کرد. اردوغان که ۲۰ سال است ریاست دولت ترکیه را به عهده دارد، مبارزات انتخاباتی خود را با وعده کاهش بیشتر نرخ بهره و تک رقمی کردن نرخ تورم آغاز کرده است.

کد خبر: ۲۲۰٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha