۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کسری بارش کشور به ۲۲ درصد افزایش یافت| ۲۶ استان با کمبود بارش مواجه هستند
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی:

کسری بارش کشور به ۲۲ درصد افزایش یافت| ۲۶ استان با کمبود بارش مواجه هستند

وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی از افزایش کسری بارش کشور به ۲۲ درصد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی درباره میزان بارش‌ها و ذخایر آبی کشور با گذشت حدود دو ماه از فصل بهار اظهار کرد: در حالی که نیمه فروردین میزان کسری بارش کشور حدود ۱۸ درصد بود اما جدیدترین داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی نشان می دهد که این کسری در نیمه اردیبهشت به ۲۲ درصد رسیده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: بررسی مدل‌های بلند مدت جوی نشان می‌دهد که میانگین بارش کشور در دو ماه پیش رو در محدوده نرمال است اما این بارش‌ها نمی‌تواند کسری باقی مانده از پاییز را جبران کند.

وی افزود: به طور کلی میانگین بارش کشور از ابتدای مهرماه تا ۱۵ اردیبهشت سال بعد از آن ۲۱۰ میلی متر است اما امسال حدود ۴۶ میلی متر کمتر از آن یعنی ۱۶۵ میلی متر دریافت شده است و اکثر استان ها با کسری بارش مواجه هستند.

وظیفه خاطر نشان کرد: هم اکنون وضعیت بارش در پنج استان ایلام، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و یزد در محدوده نرمال و بیشتر از نرمال است و ۲۶ استان دیگر کشور با کسری بارش مواجه هستند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: در این بین گیلان با منفی ۲۱۴ میلی‌متر دارای بیشترین کسری بارش است و پس از آن به ترتیب استان‌های گلستان و مازندران با منفی ۱۵۲، ‌ قزوین با منفی ۱۲۵ و تهران با منفی ۱۰۴ میلی‌متر در رده‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha